ΑρχικήΝΑΥΤΙΛΙΑΘ. Κόντες, ΕΕΚΦΝ: Δεδομένη η μείωση των προσεγγίσεων κρουαζιερόπλοιων στους ελληνικούς λιμένες το 2017

Θ. Κόντες, ΕΕΚΦΝ: Δεδομένη η μείωση των προσεγγίσεων κρουαζιερόπλοιων στους ελληνικούς λιμένες το 2017

Μείωση του αριθμού προσεγγίσεων στους ελληνικούς λιμένες, η οποία σε ορισμένους από τους γνωστούς παραδοσιακούς προορισμούς θα είναι αισθητή, αναμένεται εφέτος, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας Θεόδωρος Κόντες, στην ετήσια τακτική γενική συνέλευση, που διεξήχθη σήμερα στο κρουαζιερόπλοιο CELESTYAL NEFELI.

Σύμφωνα με τον κ. Κόντε απαιτείται επαγρύπνηση και συστράτευση φορέων, προκειμένου να ελαχιστοποιηθούν οι αρνητικές επιδράσεις στην κρουαζιέρα, κυρίως από τα συμβαίνοντα στη γειτονική Τουρκία.

Τα βασικά σημεία ομιλίας του προέδρου της ΕΕΚΦΝ

Είναι γεγονός πως ο κλάδος αυτός βρίσκεται σε συνεχή ανοδική πορεία, διότι κάθε χρόνο υπάρχει μια σταθερή ποσοστιαία αύξηση του αριθμού των επιβατών σε παγκόσμιο επίπεδο η οποία κυμαίνεται περίπου 7%, κάτι που εδραιώνεται στη συνείδηση εκείνων που προτιμούν να απολαύσουν τις διακοπές τους πάνω σε ένα πολυτελές κρουαζιερόπλοιο, είτε διότι έχουν εμπειρίες από προηγούμενες κρουαζιέρες, είτε διότι επιχειρούν κάτι τέτοιο για πρώτη φορά.

Γεγονός της τάσεως συνεχούς ανάπτυξης, είναι οι παραγγελίες νέων και μεγάλων διαστάσεων κρουαζιεροπλοίων τρίτης γενιάς, στο σύνολό τους 78 για την επόμενη δεκαετία.

O πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας Θεόδωρος Κόντες

Η προσέλκυση των κρουαζιεροπλοίων στους ελληνικούς λιμένες, δεν εξαρτάται μόνο από τη νομοθετική ρύθμιση που έγινε για το cabotage, αλλά έχει και άλλες διαστάσεις, όπως για παράδειγμα:

-Την εσωτερική κατάσταση από πλευράς εργασιακής ειρήνης στους λιμένας, καθώς και στον παράγοντα ασφάλεια – security

-Την ομαλότητα στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου.

-Τη σταθερή πολιτική που σχετίζεται με την τουριστική ναυτιλία και τον τουρισμό γενικότερα.

-Τις υποδομές στους λιμένες και τα αεροδρόμια, που θα μπορούσαν να εξυπηρετήσουν άνετα και με ασφάλεια τα κρουαζιερόπλοια και τους με αυτά μεταφερομένους επιβάτες – τουρίστες.

-Το δίκτυο αεροπορικών απ’ ευθείας συνδέσεων με μακρινές χώρες – υπερατλαντικές πτήσεις.

-Την τιμολογιακή πολιτική των λιμένων, καθώς και αυτήν που αφορά τα τέλη αεροδρομίων.

-Ακόμα, παράγων που βοηθάει στην ανάπτυξη της κρουαζιέρας είναι η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.

Όλοι γνωρίζουν ότι οι καιροί είναι δύσκολοι. Ο καθένας μας, από τη θέση που κατέχει, προσπαθεί να ανταπεξέλθει στις καταστάσεις, μελετώντας τις πράξεις και ενέργειες του προς κάθε κατεύθυνση.

Είναι γεγονός ότι, οι συγκυρίες και δυσάρεστες καταστάσεις στα γεγονότα στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου, οδήγησαν τις διαχειρίστριες εταιρείες στον καθορισμό δρομολογίων αριθμού κρουαζιεροπλοίων, προς άλλες μακρινές γεωγραφικές περιοχές εκτός Μεσογείου, για το 2017, με αποτέλεσμα να αναμένεται για φέτος μείωση του αριθμού προσεγγίσεων στους ελληνικούς λιμένες, στο βαθμό που, η μείωση σε ορισμένους από τους γνωστούς παραδοσιακούς προορισμούς, να είναι πλέον αισθητή.

Η κατάσταση στη γείτονα Τουρκία και η ανάπτυξη στον Ασιατικό χώρο είναι μερικές από τις κύριες αιτίες.

Προκειμένου δε, αυτή η δυσάρεστη κατάσταση, που δεν φαίνεται να είναι αναστρέψιμη για φέτος, να μπορέσει να μην έχει περαιτέρω διάρκεια, απαιτούνται δράσεις σε ρυθμίσεις και έργα, καθώς και εκστρατεία προβολής και διαφήμισης από την πλευρά όλων μας και ιδιαίτερα των αρμοδίων Κρατικών φορέων, ενέργειες που και αυτές έχουν ενταχθεί στις προτάσεις μας για εξέταση με προτεραιότητα από τα Όργανα της Εθνικής Συντονιστικής Επιτροπής.

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο