Πέμπτη, 22 Μαΐου, 2025
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Νέο ηλεκτρικό φορτηγό από τη Volvo με αυτονομία 600 χλμ. και ταχεία φόρτιση σε 40 λεπτά

    22 Μαΐου, 2025
    ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

    Υπογραφή Συλλογικής Συμφωνίας για τους διανομείς της Wolt, σε ισχύ την 1η Ιουλίου

    22 Μαΐου, 2025
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Ξεπέρασαν το 1 δισ. οι ταξιδιωτικές εισπράξεις στο α’ τρίμηνο, αυξήθηκε κατά 14,1% η κίνηση μέσω αεροδρομίων

    22 Μαΐου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Η πρώτη ολοκληρωμένη μελέτη για την ανθεκτικότητα και τη βιωσιμότητα των λιμενικών υποδομών από τον ΟΛΠ

    22 Μαΐου, 2025
    LOGISTICS

    SARMED: Ολοκλήρωσε την εγκατάσταση αναβαθμισμένου συστήματος περιμετρικού συναγερμού

    22 Μαΐου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    Ο Γ. Συριανός επανεξελέγη πρόεδρος του ΣΤΕΑΤ, τα πρόσωπα του νέου ΔΣ

    22 Μαΐου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Νέο ηλεκτρικό φορτηγό από τη Volvo με αυτονομία 600 χλμ. και ταχεία φόρτιση σε 40 λεπτά

    22 Μαΐου, 2025
    ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

    Υπογραφή Συλλογικής Συμφωνίας για τους διανομείς της Wolt, σε ισχύ την 1η Ιουλίου

    22 Μαΐου, 2025
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Ξεπέρασαν το 1 δισ. οι ταξιδιωτικές εισπράξεις στο α’ τρίμηνο, αυξήθηκε κατά 14,1% η κίνηση μέσω αεροδρομίων

    22 Μαΐου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Η πρώτη ολοκληρωμένη μελέτη για την ανθεκτικότητα και τη βιωσιμότητα των λιμενικών υποδομών από τον ΟΛΠ

    22 Μαΐου, 2025
    LOGISTICS

    SARMED: Ολοκλήρωσε την εγκατάσταση αναβαθμισμένου συστήματος περιμετρικού συναγερμού

    22 Μαΐου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    Ο Γ. Συριανός επανεξελέγη πρόεδρος του ΣΤΕΑΤ, τα πρόσωπα του νέου ΔΣ

    22 Μαΐου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Οι προβλέψεις της Veson Nautical για την αγορά tankers, bulkers, containers και LNG στο Q2 του 2025

vvegiazi by vvegiazi
4 Απριλίου, 2025
στο ΝΑΥΤΙΛΙΑ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Οι γεωπολιτικές εντάσεις στη Μέση Ανατολή και η αλλαγή στα δρομολόγια των πλοίων έχουν διαταράξει τις ναυτιλιακές αγορές σε διάφορους βαθμούς.

Επιμέλεια: Μαρίνα Δημητρίου

Η Veson Nautical δημοσίευσε τις προβλέψεις για την πορεία της αγοράς των δεξαμενόπλοιων, των bulkers, των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και των πλοίων LNG κατά το Q2 του 2025.

A graph showing a number of oil pricesAI-generated content may be incorrect.

Δεξαμενόπλοια

Η αστάθεια τιμών και προσδοκιών θα συνεχιστεί με αλλαγές στην τιμή του πετρελαίου, εξελίξεις στον όγκο πετρελαίου, προληπτικά μέτρα στην Ερυθρά Θάλασσα, αποφάσεις από τον ΟΠΕΚ+, καθώς και την ικανότητα της Κίνας να διατηρήσει την οικονομική ανάπτυξη και τις εισαγωγές αργού.

Μολονότι οι ρωσικές εξαγωγές αργού και προϊόντων πετρελαίου ενδέχεται να μειωθούν, η συνεχιζόμενη προσφορά πετρελαίου στην Ευρώπη από εναλλακτικές πηγές (όπως η Μέση Ανατολή, οι ΗΠΑ και η Λατινική Αμερική) θα διατηρήσει τη ζήτηση τονομιλίων και θα υποστηρίξει την αύξηση των τιμών.

Οι παραγγελίες δεξαμενόπλοιων το 2024 σημείωσαν αύξηση 50% σε σύγκριση με το 2023, αλλά έχει επιβραδυνθεί σημαντικά το 2025 μέχρι στιγμής. Ενώ οι τιμές των νέων κατασκευών έχουν σταθεροποιηθεί, παραμένουν υψηλές σύμφωνα με τα ιστορικά υψηλά. Επιπλέον, η συνεχιζόμενη γεωπολιτική αβεβαιότητα φαίνεται να επηρεάζει τις τρέχουσες παραγγελιών.

Οι αποστάσεις -και όχι οι όγκοι- αποτελούν τον κύριο μοχλό ανάπτυξης των tankers τον τελευταίο καιρό. Οι πρόσφατες συνθήκες της αγοράς έχουν επηρεαστεί θετικά από τις κυρώσεις της ΕΕ και της G7 στις εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου και την αλλαγή των διαδρομών των αποστολών για την αποφυγή περιοχών υψηλού κινδύνου στην Ερυθρά Θάλασσα. Αν και δεν υπάρχει επί του παρόντος ξεκάθαρο τέλος σε αυτές τις επιπτώσεις, αποτελούν αρνητικό κίνδυνο για την αγορά tankers.

Θα είναι καθοριστικό για την ανανεωμένη ισχύ της εν λόγω αγοράς η ανάκαμψη της ζήτησης πετρελαίου και της ζήτησης εισαγωγών πετρελαίου της Κίνας το επόμενο έτος. Το μακροοικονομικό περιβάλλον είναι ακόμη εύθραυστο και ενώ η πίεση του πληθωρισμού έχει υποχωρήσει, αρκετές μεγάλες οικονομίες εξακολουθούν να αγωνίζονται με χαμηλή ανάπτυξη του ΑΕΠ. Οι τιμές έχουν επίσης αρχίσει να μειώνονται, αλλά οι καταναλωτές εξακολουθούν να κουράζονται από τις πιέσεις στις τιμές και το διαθέσιμο εισόδημά τους.

A graph of a number of blue linesAI-generated content may be incorrect.

Bulkers

Η αύξηση της προσφοράς στα bulkers αναμένεται να παραμείνει σχετικά χαμηλή λόγω του ελάχιστου όγκου παραγγελιών τα τελευταία χρόνια. Ωστόσο, η ισορροπία της αγοράς αναμένεται να αμβλυνθεί το 2025, καθώς η αύξηση της προσφοράς υπερβαίνει προσωρινά τη ζήτηση.

Το 2024, η Κίνα προχώρησε σε αυξημένες εισαγωγές ορυκτών, ιδιαίτερα σε σιδηρομετάλλευμα, άνθρακα και βωξίτη. Ωστόσο, η εγχώρια ζήτηση παρέμεινε υποτονική λόγω του προβληματικού τομέα ακινήτων και της χαμηλής καταναλωτικής εμπιστοσύνης που επιβαρύνει την εγχώρια κατανάλωση.

Η μείωση των τιμών σε ΕΕ και ΗΠΑ, σε συνδυασμό με τις αυξανόμενες παγκόσμιες επενδύσεις σε υποδομές “πράσινης” ενέργειας, θα τονώσει την οικονομική δραστηριότητα και θα επηρεάσει θετικά τη ζήτηση για bulk εμπορεύματα τα επόμενα χρόνια.

Αν και το τμήμα των bulkers δεν ήταν αυτό που επηρεάστηκε περισσότερο από την αλλαγή δρομολογίων από την Ερυθρά Θάλασσα, πολλοί πλοιοκτήτες επιλέγουν τη μεγαλύτερη διαδρομή γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας. Αυτή η παράκαμψη συμβάλλει σε μια αύξηση κατά 1% περίπου στα τονομίλια των bulkers, η οποία επηρέασε θετικά τους ναύλους το 2024 και θα συνεχίσει να το κάνει το 2025.

A graph of a container value forecastingAI-generated content may be incorrect.

Containers

Η αύξηση της ζήτησης για TEUs το 2024 υπολογίζεται ότι ήταν 17,1%, λόγω της υψηλής δραστηριότητας στους συνολικούς μεταφερόμενους όγκους λόγω της αποφυγής της Ερυθράς Θάλασσας. Η ανάλυση της Veson Nautical δείχνει μηδενική αύξηση της συνολικής ζήτησης TEUs μέσο όρο κατά την περίοδο 2025-2028.

Τόσο ο όγκος όσο και οι αποστάσεις δρομολογίων έχουν αυξηθεί, κάτι που είναι θετικό για τους ναύλους. Η ταχύτητα πλεύσης έχει αυξηθεί κατά μέσο όρο 1,5% σε σύγκριση με το 2023, αλλά αναμένεται κάποια μείωση της μέσης ταχύτητας στο Q2 του 2025 λόγω μιας πιο συγκρατημένης προοπτικής και των αυστηρότερων περιβαλλοντικών κανονισμών. Προβλέπουμε ότι οι ναύλοι θα μειώνονται σταθερά το 2025, καθώς περισσότερα πλοία εισέρχονται στην αγορά.

Η αύξηση της προσφοράς πλοίων στο Q2 του 2025 θα ξεπεράσει κάποια στιγμή τη ζήτηση παρά τις συγκρούσεις στην Ερυθρά Θάλασσα, και αυτό θα επηρεάσει τους ναύλους για όλα τα μεγέθη πλοίων. Οι καλύτερες μακροοικονομικές προοπτικές και οι μειώσεις των τιμών θα λειτουργήσουν θετικά για τη ζήτηση στο τέλος της εξεταζόμενης περιόδου, εκτός από τη συνέχιση της ανάπτυξης στις αναδυόμενες αγορές.

Με υψηλή δραστηριότητα παραγγελιών τα τελευταία χρόνια, αναμένεται ότι η καθαρή αύξηση του στόλου θα έχει μέσο ρυθμό 8,2% μεταξύ 2025-2028.

Ενώ τα New-Panamax Containers ήταν το προτιμώμενο πλοίο στις παραγγελίες τα τελευταία χρόνια, κατεγράφη πρόσφατα στροφή προς τα ULCV. Το βιβλίο παραγγελιών για τον εν λόγω στόλο βρίσκεται αυτή τη στιγμή στο 29,6%.

A graph of a graph showing the value of a companyAI-generated content may be incorrect.

LNG

Στις ΗΠΑ, αναμένουμε ότι η παραγωγή LNG θα αυξάνεται σταθερά κατά την εξεταζόμενη περίοδο. Η παραγωγή αυξήθηκε κατά 5,9% το 2024 και αναμένεται περαιτέρω αύξηση 5,4% το 2025. Τα επόμενα χρόνια υπάρχουν αρκετά projects παραγωγής φυσικού αερίου που θα υποστηρίξουν την περαιτέρω ανάπτυξη του LNG.

Στη Μέση Ανατολή, οι εξαγωγές ήταν θεαματικά υψηλές το 2024 παρά τις συνεχιζόμενες περικοπές παραγωγής πετρελαίου. Έχουν ήδη καταγραφεί αυξήσεις της τάξης του 7,1%, αλλά αναμένεται ότι αυτό θα μειωθεί κάπως το 2025 κατά περίπου 4,5%.

Η καθαρή αύξηση του στόλου για VLGC/VLAC ανήλθε στο 10,9% το 2024 και αναμένεται ότι η μέση ετήσια αύξηση θα είναι στο 7,5% κατά το Q2 του 2025.

Η ζήτηση για LNG σε Ασία-Ειρηνικού συνέχισε να αυξάνεται πέρυσι, με τους όγκους εισαγωγών να αυξάνονται περίπου κατά 11% το 2024. Οι εισαγωγές στην Κίνα από τις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 37%, συμβάλλοντας θετικά στην παγκόσμια ζήτηση CBMμιλίων.

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Linkedin
Tags:ΠΟΝΤΟΠΟΡΟΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΔΕΞΑΜΕΝΟΠΛΟΙΑTANKERSΠΛΟΙΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΟΚΙΒΩΤΙΩΝCONTAINERSBULK CARRIERSΠΛΟΙΑ LNGVESON NAUTICAL

Σχετικά Άρθρασχετικά

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Άνοδος εσόδων 12,1% για τη CMA CGM το πρώτο τρίμηνο του έτους

20 Μαΐου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Με εκπτώσεις προσπαθεί να επαναπροσελκύσει τα πλοία η Διώρυγα του Σουέζ

15 Μαΐου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Ζητούμενο η επιλογή καυσίμου στην ναυτιλία, διπλασιάστηκε στην τριετία το LNG

9 Μαΐου, 2025
INTERNATIONAL

Assessing the VLCC Market Cycle: Diverging Trends in Values, Earnings, and Liquidity

7 Μαΐου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Τρικυμία στη ναυτιλία από τα νέα λιμενικά τέλη των ΗΠΑ

27 Απριλίου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Μείωση 2% στα ναύλα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, λόγω της αβεβαιότητας των εμπορικών δασμών

25 Απριλίου, 2025
Επόμενο άρθρο

Στ. Γκίκας: Η ανάπτυξη της Θράκης δεν μπορεί να γίνει, αν δεν υπάρχουν σύγχρονες λιμενικές υποδομές

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Θριάσιο – Σφίγγα Βοιωτίας: Επανέρχεται στο προσκήνιο η γραμμή που θα «αλλάξει τα πάντα» στα σιδηροδρομικά εμπορεύματα

20 Μαΐου, 2025

O Αλέξανδρος Καρύδης, νέος υποδιοικητής Διαχείρισης Αερολιμένων και Υδατοδρομίων της ΥΠΑ

20 Μαΐου, 2025

Θα επενδύσουν οι Ιταλοί στον ελληνικό σιδηρόδρομο; Απαντήσεις δίνει (και) το Θριάσιο ΙΙ

19 Μαΐου, 2025

To βιογραφικό του νέου υποδιοικητή της ΥΠΑ, Αλέξανδρου Καρύδη

21 Μαΐου, 2025

Φήμες για σύμπραξη AEGEAN OIL – GOLDAIR – AKTOR για το Επιχειρηματικό Πάρκο Φυλής

16 Μαΐου, 2025

Προκηρύχθηκε διαγωνισμός για τη θέση του Διοικητή της ΑΠΑ, μέχρι τις 28 Μαΐου η υποβολή αιτήσεων

16 Μαΐου, 2025

Η ΣΤΑΣΥ προχωρά σε 44 μόνιμες προσλήψεις εκδοτών και σταθμαρχών. Άνοιξαν οι αιτήσεις

19 Μαΐου, 2025

Νέος πρόεδρος στην Ελληνικό Μετρό ο Χρήστος Καραδήμας. Το βιογραφικό του

21 Μαΐου, 2025

Νέο σημείο παραλαβής Uber (Έξοδος 4, Αφίξεις) στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος»

1

Θριάσιο – Σφίγγα Βοιωτίας: Επανέρχεται στο προσκήνιο η γραμμή που θα «αλλάξει τα πάντα» στα σιδηροδρομικά εμπορεύματα

1

Ερώτηση ΣΥΡΙΖΑ για τις ελλείψεις προσωπικού σε Λιμενικές Αρχές της χώρας

1

Η Standard and Poor’s αναβάθμισε τη μακροπρόθεσμη πιστοληπτική ικανότητα της FS

0

Το crash test των επιδόσεων των Γαλλικών (SNCF), Γερμανικών (DB) και Ιταλικών (FS) Σιδηροδρόμων και η επίδραση στην Ελλάδα

0

Τον οδικό στόλο της ανανεώνει η ΥΠΑ, εγκρίθηκαν 1,18 εκατ. ευρώ

0

Αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου: 8 κράτη – μέλη της ΕΕ κατάργησαν την απευθείας επιδότηση

0

Στον έλεγχο του συστήματος VHF στο τμήμα Στρυμόνας – Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο προχωρά ο ΟΣΕ

0

Νέο ηλεκτρικό φορτηγό από τη Volvo με αυτονομία 600 χλμ. και ταχεία φόρτιση σε 40 λεπτά

22 Μαΐου, 2025

Υπογραφή Συλλογικής Συμφωνίας για τους διανομείς της Wolt, σε ισχύ την 1η Ιουλίου

22 Μαΐου, 2025

Ξεπέρασαν το 1 δισ. οι ταξιδιωτικές εισπράξεις στο α’ τρίμηνο, αυξήθηκε κατά 14,1% η κίνηση μέσω αεροδρομίων

22 Μαΐου, 2025

Η πρώτη ολοκληρωμένη μελέτη για την ανθεκτικότητα και τη βιωσιμότητα των λιμενικών υποδομών από τον ΟΛΠ

22 Μαΐου, 2025

SARMED: Ολοκλήρωσε την εγκατάσταση αναβαθμισμένου συστήματος περιμετρικού συναγερμού

22 Μαΐου, 2025

Ο Γ. Συριανός επανεξελέγη πρόεδρος του ΣΤΕΑΤ, τα πρόσωπα του νέου ΔΣ

22 Μαΐου, 2025

Η Ολυμπία Οδός συμμετέχει σε Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα για την αναβάθμιση των Σεισμικών παρατηρητηρίων

22 Μαΐου, 2025

Global Marketing Director στη FREENOW αναλαμβάνει ο Tony Fletcher

22 Μαΐου, 2025
" "

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    Metaforespress
    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ
    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΟΔΙΚΕΣ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr