ΑρχικήΝΑΥΤΙΛΙΑΠ. Κουρουμπλής: Η αξιοποίηση Πειραιά και Θεσσαλονίκης προχωρά κανονικά, χωρίς κραδασμούς

Π. Κουρουμπλής: Η αξιοποίηση Πειραιά και Θεσσαλονίκης προχωρά κανονικά, χωρίς κραδασμούς

Tην πολιτική του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής απέναντι στις προκλήσεις ανάπτυξης που παρουσιάζονται για την Ελλάδα, τον Πειραιά και τα άλλα μεγάλα λιμάνια της χώρας ανέπτυξαν ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής και ο ΓΓ Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής Χρήστος Λαμπρίδης, συμμετέχοντας σε ημερίδα του ΕΙΔΙΠ και της ΕΕΔΕ.

Η ημερίδα έγινε στο πλωτό μουσείο “Hellas Liberty”, στον Πειραιά, με θέμα «Προκλήσεις και προοπτικές ανάδειξης της Ελλάδας σε Διεθνές Διαμετακομιστικό και Επιχειρηματικό Κέντρο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης».

Ο κ. Κουρουμπλής, στον χαιρετισμό του, τόνισε τη σημασία που δίνει το υπουργείο Ναυτιλίας σε όλες τις προκλήσεις που παραμένουν ανοιχτές, από την εκπαίδευση νέων στελεχών του Εμπορικού Ναυτικού και τη στήριξη της Ποντοπόρου Ναυτιλίας, ως τις επενδύσεις που γίνονται στα λιμάνια, με επίκεντρο τις ναυπηγοεπισκευαστικές εγκαταστάσεις και τη νησιωτική πολιτική.

Ειδικά για τα λιμάνια τόνισε ότι η αξιοποίηση του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης προχωρούν κανονικά, χωρίς κραδασμούς.

Μάλιστα, σημείωσε ότι «η ιδιωτικοποίηση και η αξιοποίηση της Καβάλας, της Αλεξανδρούπολης, του Βόλου, της Καλαμάτας, του Ηρακλείου και άλλων λιμανιών, ώστε να δημιουργηθούν σύγχρονες υποδομές, να ολοκληρωθούν ή να επικαιροποιηθούν τα master plans, είναι ζωτικής σημασίας».

Η ομιλία του υπουργού Ναυτιλίας

Το Υπουργείο Ναυτιλίας σε αυτή την περίοδο που διέρχεται η χώρα, ολοκληρώνει ένα σχέδιο  που αφορά συνολικά την προσέγγιση των ζητημάτων που άπτονται αμέσως και εμμέσως της ναυτιλίας. Ξεκινήσαμε με ένα συναγερμό που σημάναμε στο χώρο της εκπαίδευσης διεκδικώντας να προετοιμαστεί έγκαιρα η Ελλάδα, να πάρει όσο το δυνατό μεγαλύτερο κομμάτι από τα 150.000 στελέχη πρώτης γραμμής, που θα χρειαστεί τα επόμενα δέκα χρόνια η παγκόσμια ναυτιλία, σύμφωνα με τους αναλυτές.

Η ποντοπόρος ναυτιλία είναι ένα κρίσιμο μέγεθος για την Ελλάδα, ένα μέγεθος που πραγματικά  την καθιστά  μια παγκόσμια παρουσία υπολογίσιμη και σεβαστή. Θα πρέπει λοιπόν αυτό το πλεονέκτημα με κάθε τρόπο να αξιοποιηθεί, ώστε η ελληνική σημαία, που είναι μια από τις ποιοτικές σημαίες, να απαλλαγεί ενδεχομένως από γραφειοκρατικά φαινόμενα και μια σειρά άλλα ζητήματα που την εμποδίζουν να είναι πιο ελκυστική. Δεν είναι δυνατόν δηλαδή, να έχουμε πάνω από 4000 ελληνόκτητα πλοία και ελληνική σημαία να έχουν μόνο 800 πλοία.

Η ακτοπλοΐα. Ο τομέας δηλαδή της ακτοπλοΐας και της διασύνδεσης με τα νησιά.  Η Ελλάδα όπως ξέρετε είναι η 97η χώρα στον κόσμο σε έκταση αλλά είναι 11η σε ακτογραμμές και είναι στην Ευρώπη η πρώτη χώρα με τα περισσότερο κατοικούμενα νησιά. Στόχος μας λοιπόν είναι η αναβάθμιση της νησιωτικής χώρας και ο περιορισμός του φαινομένου του αποκλεισμού των νησιών.

Επεξεργαστήκαμε λοιπόν, για πρώτη φορά, μια πρόταση την οποία θέσαμε υπόψη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των αρμόδιων Επιτρόπων. Τη θέσαμε υπόψη των 23 Περιφερειών της Ευρωπαϊκής Ένωσης που είναι αμιγώς νησιωτικές. Τη θέσαμε υπόψη και της προεδρίας της Μάλτας. Στόχος είναι να γίνει δεκτή η πρόταση για τη νησιωτική πολιτική,  να μπει το θέμα αυτό  στις δηλώσεις της Βαλέτας και πλέον να διεκδικηθεί στην Ευρώπη ένα ειδικό πρόγραμμα, ανεξάρτητο από τα τρέχοντα προγράμματα για τη νησιωτική πολιτική.

Ο τομέας των τουριστικών σκαφών και των σκαφών αναψυχής, μαζί με την κρουαζιέρα, είναι δύο τομείς που μπορούν να έχουν και έχουν περιθώρια ανάπτυξης. Κι εδώ προχωρούμε στο να δώσουμε την ευκαιρία και σε εταιρείες του συγκεκριμένου χώρου να συμβάλλουν στη δημιουργία υποδομών σε λιμάνια,   που προκαλούν το ενδιαφέρον της κρουαζιέρας και φυσικά να επωφεληθούν από αυτό.

Η λιμενική βιομηχανία μαζί με την ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη και το cluster είναι ένα τρίπτυχο που μπορούν πραγματικά, με συντονισμό, να συμβάλλουν αποτελεσματικά στην ανάπτυξη της χώρας. Τα λιμάνια της Ελλάδας πλέον είναι οι πόρτες που συνδέουν τη Μεσόγειο σ’ ένα μέρος της, με τα μεγάλα οδικά δίκτυα της Ευρώπης. Αλλά είναι και οι πόρτες που φέρνουν τα μεγάλα οδικά δίκτυα στη Μεσόγειο, στη Μέση Ανατολή και στην Ασία.

Η αξιοποίηση του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης προχωρούν κανονικά χωρίς κραδασμούς. Η ιδιωτικοποίηση και η αξιοποίηση της Καβάλας, της Αλεξανδρούπολης, του Βόλου, της Καλαμάτας, του Ηρακλείου και άλλων λιμανιών, ώστε να δημιουργηθούν σύγχρονες υποδομές, να ολοκληρωθούν ή να επικαιροποιηθούν τα master plans, είναι ζωτικής σημασίας. Έτσι οι υποδομές που θα γίνουν θα απαντούν στις απαιτήσεις ενός σύγχρονου λιμανιού, ικανού να εξυπηρετήσει τις ανάγκες  για τις οποίες έχει δημιουργηθεί.

Δημιουργούνται λοιπόν σημαντικές ευκαιρίες και σ’ αυτές τις προκλήσεις και τις προσκλήσεις θα πρέπει με σοβαρό και οργανωμένο τρόπο να απαντήσουμε. Και είμαι βέβαιος ότι μέσα από τέτοιες συζητήσεις, όπως η σημερινή, που όλοι έχουμε ανάγκη να ακούσουμε, ιδέες, απόψεις, τρόπους, διαδικασίες που θα μας απαλλάξουν από βαρίδια που καθυστερούν την ευημερία, θα απελευθερωθούν δημιουργικές δυνάμεις, ώστε να μπορέσουμε να ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις των καιρών για μια πραγματική ανάπτυξη.

Ανάπτυξη που θα αγγίζει τα χείλη όλων των πολιτών αυτής της χώρας και είμαι βέβαιος ότι οι άνθρωποι που θα μιλήσουν, θα προσεγγίσουν με τέτοιο τρόπο τον πυρήνα του ζητήματος και όλοι θα αισθανθούμε, όταν τελειώσει αυτή η συζήτηση ότι δεν σπαταλήσαμε τον ελεύθερο χρόνο μας, αλλά τον αξιοποιήσαμε σε μια συζήτηση που για όλους μας, είμαι βέβαιος, ότι θα φανεί χρήσιμη.

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο