Τετάρτη, 29 Νοεμβρίου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Εγκαταστάθηκαν οι 3 από τους 6 νέους προσομοιωτές στη τεχνική βάση της AEGEAN. Δηλώσεις Δ. Γερογιάννη

    28 Νοεμβρίου, 2023
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Παρατείνονται έως τις 30/4/2024 οι αιτήσεις για το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2»

    28 Νοεμβρίου, 2023
    INTERNATIONAL

    Scania receives big new order for hybrid buses

    28 Νοεμβρίου, 2023
    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε την επαναφορά του «Ηρακλή ΙΙΙ»

    28 Νοεμβρίου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Υπόψη της κυβέρνησης το 5ετές action plan της CLIA για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα

    28 Νοεμβρίου, 2023
    LOGISTICS

    Παρέμεινε πρόεδρος του ΠΣΧΕΜ ο Π. Τεγρέλλης. Το νέο Διοικητικό Συμβούλιο

    28 Νοεμβρίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Εγκαταστάθηκαν οι 3 από τους 6 νέους προσομοιωτές στη τεχνική βάση της AEGEAN. Δηλώσεις Δ. Γερογιάννη

    28 Νοεμβρίου, 2023
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Παρατείνονται έως τις 30/4/2024 οι αιτήσεις για το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2»

    28 Νοεμβρίου, 2023
    INTERNATIONAL

    Scania receives big new order for hybrid buses

    28 Νοεμβρίου, 2023
    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε την επαναφορά του «Ηρακλή ΙΙΙ»

    28 Νοεμβρίου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Υπόψη της κυβέρνησης το 5ετές action plan της CLIA για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα

    28 Νοεμβρίου, 2023
    LOGISTICS

    Παρέμεινε πρόεδρος του ΠΣΧΕΜ ο Π. Τεγρέλλης. Το νέο Διοικητικό Συμβούλιο

    28 Νοεμβρίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Π. Κουρουμπλής: Η αξιοποίηση Πειραιά και Θεσσαλονίκης προχωρά κανονικά, χωρίς κραδασμούς

ffotinos by ffotinos
14 Μαρτίου, 2017
στο ΝΑΥΤΙΛΙΑ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Tην πολιτική του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής απέναντι στις προκλήσεις ανάπτυξης που παρουσιάζονται για την Ελλάδα, τον Πειραιά και τα άλλα μεγάλα λιμάνια της χώρας ανέπτυξαν ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής και ο ΓΓ Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής Χρήστος Λαμπρίδης, συμμετέχοντας σε ημερίδα του ΕΙΔΙΠ και της ΕΕΔΕ.

Η ημερίδα έγινε στο πλωτό μουσείο “Hellas Liberty”, στον Πειραιά, με θέμα «Προκλήσεις και προοπτικές ανάδειξης της Ελλάδας σε Διεθνές Διαμετακομιστικό και Επιχειρηματικό Κέντρο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης».

Ο κ. Κουρουμπλής, στον χαιρετισμό του, τόνισε τη σημασία που δίνει το υπουργείο Ναυτιλίας σε όλες τις προκλήσεις που παραμένουν ανοιχτές, από την εκπαίδευση νέων στελεχών του Εμπορικού Ναυτικού και τη στήριξη της Ποντοπόρου Ναυτιλίας, ως τις επενδύσεις που γίνονται στα λιμάνια, με επίκεντρο τις ναυπηγοεπισκευαστικές εγκαταστάσεις και τη νησιωτική πολιτική.

Ειδικά για τα λιμάνια τόνισε ότι η αξιοποίηση του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης προχωρούν κανονικά, χωρίς κραδασμούς.

Μάλιστα, σημείωσε ότι «η ιδιωτικοποίηση και η αξιοποίηση της Καβάλας, της Αλεξανδρούπολης, του Βόλου, της Καλαμάτας, του Ηρακλείου και άλλων λιμανιών, ώστε να δημιουργηθούν σύγχρονες υποδομές, να ολοκληρωθούν ή να επικαιροποιηθούν τα master plans, είναι ζωτικής σημασίας».

Η ομιλία του υπουργού Ναυτιλίας

Το Υπουργείο Ναυτιλίας σε αυτή την περίοδο που διέρχεται η χώρα, ολοκληρώνει ένα σχέδιο  που αφορά συνολικά την προσέγγιση των ζητημάτων που άπτονται αμέσως και εμμέσως της ναυτιλίας. Ξεκινήσαμε με ένα συναγερμό που σημάναμε στο χώρο της εκπαίδευσης διεκδικώντας να προετοιμαστεί έγκαιρα η Ελλάδα, να πάρει όσο το δυνατό μεγαλύτερο κομμάτι από τα 150.000 στελέχη πρώτης γραμμής, που θα χρειαστεί τα επόμενα δέκα χρόνια η παγκόσμια ναυτιλία, σύμφωνα με τους αναλυτές.

Η ποντοπόρος ναυτιλία είναι ένα κρίσιμο μέγεθος για την Ελλάδα, ένα μέγεθος που πραγματικά  την καθιστά  μια παγκόσμια παρουσία υπολογίσιμη και σεβαστή. Θα πρέπει λοιπόν αυτό το πλεονέκτημα με κάθε τρόπο να αξιοποιηθεί, ώστε η ελληνική σημαία, που είναι μια από τις ποιοτικές σημαίες, να απαλλαγεί ενδεχομένως από γραφειοκρατικά φαινόμενα και μια σειρά άλλα ζητήματα που την εμποδίζουν να είναι πιο ελκυστική. Δεν είναι δυνατόν δηλαδή, να έχουμε πάνω από 4000 ελληνόκτητα πλοία και ελληνική σημαία να έχουν μόνο 800 πλοία.

Η ακτοπλοΐα. Ο τομέας δηλαδή της ακτοπλοΐας και της διασύνδεσης με τα νησιά.  Η Ελλάδα όπως ξέρετε είναι η 97η χώρα στον κόσμο σε έκταση αλλά είναι 11η σε ακτογραμμές και είναι στην Ευρώπη η πρώτη χώρα με τα περισσότερο κατοικούμενα νησιά. Στόχος μας λοιπόν είναι η αναβάθμιση της νησιωτικής χώρας και ο περιορισμός του φαινομένου του αποκλεισμού των νησιών.

Επεξεργαστήκαμε λοιπόν, για πρώτη φορά, μια πρόταση την οποία θέσαμε υπόψη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των αρμόδιων Επιτρόπων. Τη θέσαμε υπόψη των 23 Περιφερειών της Ευρωπαϊκής Ένωσης που είναι αμιγώς νησιωτικές. Τη θέσαμε υπόψη και της προεδρίας της Μάλτας. Στόχος είναι να γίνει δεκτή η πρόταση για τη νησιωτική πολιτική,  να μπει το θέμα αυτό  στις δηλώσεις της Βαλέτας και πλέον να διεκδικηθεί στην Ευρώπη ένα ειδικό πρόγραμμα, ανεξάρτητο από τα τρέχοντα προγράμματα για τη νησιωτική πολιτική.

Ο τομέας των τουριστικών σκαφών και των σκαφών αναψυχής, μαζί με την κρουαζιέρα, είναι δύο τομείς που μπορούν να έχουν και έχουν περιθώρια ανάπτυξης. Κι εδώ προχωρούμε στο να δώσουμε την ευκαιρία και σε εταιρείες του συγκεκριμένου χώρου να συμβάλλουν στη δημιουργία υποδομών σε λιμάνια,   που προκαλούν το ενδιαφέρον της κρουαζιέρας και φυσικά να επωφεληθούν από αυτό.

Η λιμενική βιομηχανία μαζί με την ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη και το cluster είναι ένα τρίπτυχο που μπορούν πραγματικά, με συντονισμό, να συμβάλλουν αποτελεσματικά στην ανάπτυξη της χώρας. Τα λιμάνια της Ελλάδας πλέον είναι οι πόρτες που συνδέουν τη Μεσόγειο σ’ ένα μέρος της, με τα μεγάλα οδικά δίκτυα της Ευρώπης. Αλλά είναι και οι πόρτες που φέρνουν τα μεγάλα οδικά δίκτυα στη Μεσόγειο, στη Μέση Ανατολή και στην Ασία.

Η αξιοποίηση του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης προχωρούν κανονικά χωρίς κραδασμούς. Η ιδιωτικοποίηση και η αξιοποίηση της Καβάλας, της Αλεξανδρούπολης, του Βόλου, της Καλαμάτας, του Ηρακλείου και άλλων λιμανιών, ώστε να δημιουργηθούν σύγχρονες υποδομές, να ολοκληρωθούν ή να επικαιροποιηθούν τα master plans, είναι ζωτικής σημασίας. Έτσι οι υποδομές που θα γίνουν θα απαντούν στις απαιτήσεις ενός σύγχρονου λιμανιού, ικανού να εξυπηρετήσει τις ανάγκες  για τις οποίες έχει δημιουργηθεί.

Δημιουργούνται λοιπόν σημαντικές ευκαιρίες και σ’ αυτές τις προκλήσεις και τις προσκλήσεις θα πρέπει με σοβαρό και οργανωμένο τρόπο να απαντήσουμε. Και είμαι βέβαιος ότι μέσα από τέτοιες συζητήσεις, όπως η σημερινή, που όλοι έχουμε ανάγκη να ακούσουμε, ιδέες, απόψεις, τρόπους, διαδικασίες που θα μας απαλλάξουν από βαρίδια που καθυστερούν την ευημερία, θα απελευθερωθούν δημιουργικές δυνάμεις, ώστε να μπορέσουμε να ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις των καιρών για μια πραγματική ανάπτυξη.

Ανάπτυξη που θα αγγίζει τα χείλη όλων των πολιτών αυτής της χώρας και είμαι βέβαιος ότι οι άνθρωποι που θα μιλήσουν, θα προσεγγίσουν με τέτοιο τρόπο τον πυρήνα του ζητήματος και όλοι θα αισθανθούμε, όταν τελειώσει αυτή η συζήτηση ότι δεν σπαταλήσαμε τον ελεύθερο χρόνο μας, αλλά τον αξιοποιήσαμε σε μια συζήτηση που για όλους μας, είμαι βέβαιος, ότι θα φανεί χρήσιμη.

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Tags:ΑΚΤΟΠΛΟΙΑΕΕΕΕΛΛΗΝΟΚΤΗΤΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΟΛΘΟΛΠΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ

Σχετικά Άρθρα

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Συνάντηση του βουλευτή της ΝΔ Στ. Σιμόπουλου με τον πρόεδρο του ΟΛΘ Αθ. Λιάγκο

27 Νοεμβρίου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Αυξημένο κόστος για ναυτιλία και ακτοπλοΐα από την εφαρμογή του Συστήματος Εμπορίας Δικαιωμάτων Ρύπων

26 Νοεμβρίου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Στην Ολομέλεια του ΙΜΟ μιλά ο υπουργός Ναυτιλίας. Η ατζέντα των θεμάτων

24 Νοεμβρίου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Νέα εποχή στην ακτοπλοΐα: Η προσθήκη της ΑΝΕΚ «γιγαντώνει» την Attica (43 πλοία, άνω των 700 εκατ. ο κύκλος εργασιών)

23 Νοεμβρίου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

EEE: Ο εφοπλισμός ζητά από τους ευρωπαϊκούς θεσμούς να διευκολύνουν, αντί να δυσχεραίνουν την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας

23 Νοεμβρίου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Οι εξελίξεις στο επενδυτικό πλάνο του ΟΛΘ στο Συμβούλιο Χρηστών Λιμένος Θεσσαλονίκης

22 Νοεμβρίου, 2023
Επόμενο άρθρο

Απλούστευση τελωνειακών διαδικασιών στον εφοδιασμό των πλοίων ζητά ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Με πλοία Ro – Ro θα μεταφερθούν στην Ελλάδα τα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία της κινεζικής YUTONG

28 Νοεμβρίου, 2023

H Skyserv συνεχίζει να “παράγει” μεγάλα κέρδη, αλλά και αεροσκάφη στη SKY express

27 Νοεμβρίου, 2023

Στα 9,02 εκατ. ευρώ τα έσοδα της FREE NOW (πρώην ΒΕΑΤ) στην Ελλάδα. Η πορεία του 2023

24 Νοεμβρίου, 2023

ΟΑΣΑ: Καταθέτει αίτημα θεραπείας για την έγκριση της 4μηνης ανανέωσης ανάθεσης έργου στα ΚΤΕΛ

25 Νοεμβρίου, 2023

Webinar από την Ελληνική Αεροπορική Ένωση στις 24 Νοεμβρίου

23 Νοεμβρίου, 2023

Στα 1,78 εκατ. ευρώ τα έσοδα και στα 0,08 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη της Taxiplon το 2022

27 Νοεμβρίου, 2023

Το έργο των συμβούλων του Υπερταμείου για την αξιοποίηση των 22 κρατικών περιφερειακών αεροδρομίων

28 Νοεμβρίου, 2023

Υπογράφεται η σύμβαση για την κατασκευή της σιδηροδρομικής στάσης στο Κρυονέρι

28 Νοεμβρίου, 2023

Ανακάμπτουν οι αερομεταφορές, ανακάμπτει και η επίγεια εξυπηρέτηση. Τα μεγέθη της Goldair Handling

1

Hellenic Train: Έχει λάβει δάνεια 68 εκατ. από τη μητρική Trenitalia, στα 114 εκατ. οι απαιτήσεις από δημόσιο και προμηθευτές

1

Εγκαταστάθηκαν οι 3 από τους 6 νέους προσομοιωτές στη τεχνική βάση της AEGEAN. Δηλώσεις Δ. Γερογιάννη

28 Νοεμβρίου, 2023

Παρατείνονται έως τις 30/4/2024 οι αιτήσεις για το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2»

28 Νοεμβρίου, 2023

Scania receives big new order for hybrid buses

28 Νοεμβρίου, 2023

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε την επαναφορά του «Ηρακλή ΙΙΙ»

28 Νοεμβρίου, 2023

Υπόψη της κυβέρνησης το 5ετές action plan της CLIA για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα

28 Νοεμβρίου, 2023

Παρέμεινε πρόεδρος του ΠΣΧΕΜ ο Π. Τεγρέλλης. Το νέο Διοικητικό Συμβούλιο

28 Νοεμβρίου, 2023

Συνεργασία instacar με Big Blue Data Academy για την ενίσχυση των σπουδαστών της ακαδημίας στο Data Science

28 Νοεμβρίου, 2023

Διακόπτει τις δραστηριότητές της στη Συρία η Maersk

28 Νοεμβρίου, 2023

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ