Μετά από 11 εβδομάδες πτώσης, ο Παγκόσμιος Δείκτης Εμπορευματοκιβωτίων (WCI) της Drewry σταθεροποιήθηκε αυτήν την εβδομάδα.
Αυτή η σταθερότητα είναι αποτέλεσμα αντικρουόμενων τάσεων σε διαφορετικές εμπορικές γραμμές.
Ενώ η σημαντική αύξηση των ναύλων στο δρομολόγιο Υπερειρηνικού ώθησε τον δείκτη ανοδικά, η μεγάλη πτώση στους ναύλους Ασία–Ευρώπη αντιστάθμισε αυτήν την άνοδο, οδηγώντας σε έναν συνολικά σταθερό δείκτη.
Μετά από 11 συνεχόμενες εβδομάδες πτώσης, οι ναύλοι spot του Υπερειρηνικού βρίσκονται σε άνοδο, λόγω των ανακοινώσεων GRI από αρκετούς μεταφορείς.
Οι ναύλοι spot από τη Σαγκάη προς το Λος Άντζελες αυξήθηκαν κατά 8%, στα 2.522 δολάρια ανά teu, ενώ εκείνοι από τη Σαγκάη προς τη Νέα Υόρκη εκτινάχθηκαν κατά 12%, στα 3.677 δολάρια ανά teu.
Παρά τις επικείμενες αργίες της “Χρυσής Εβδομάδας” στην Κίνα, είναι απίθανο αυτοί οι ναύλοι να παραμείνουν σε αυτά τα επίπεδα χωρίς περαιτέρω μειώσεις στη διαθέσιμη μεταφορική ικανότητα.
Ως εκ τούτου, η Drewry αναμένει οι τιμές να παραμείνουν σταθερές τις επόμενες εβδομάδες.
Οι ναύλοι spot Ασία–Ευρώπη υποχώρησαν αυτήν την εβδομάδα, καθώς οι ναύλοι Σαγκάη–Ρότερνταμ μειώθηκαν κατά 10% (2.385 δολάρια/teu) και οι ναύλοι Σαγκάη–Γένοβα υποχώρησαν κατά 7% (2.653 δολάρια/teu).
Παρά τη σταθερή ζήτηση και τις καθυστερήσεις στα λιμάνια της Ευρώπης, η αυξανόμενη πλεονάζουσα χωρητικότητα πλοίων πιέζει προς τα κάτω τους ναύλους σε αυτό το δρομολόγιο. Επομένως, η Drewry προβλέπει περαιτέρω μείωση των ναύλων spot τις επόμενες εβδομάδες.
Η πρόβλεψη εμπορευματοκιβωτίων της Drewry εκτιμά ότι η ισορροπία προσφοράς–ζήτησης θα εξασθενήσει ξανά στο δεύτερο εξάμηνο του 2025, γεγονός που θα οδηγήσει σε συρρίκνωση των ναύλων spot.
Η μεταβλητότητα και ο χρονισμός των αλλαγών στους ναύλους θα εξαρτηθούν από τους μελλοντικούς δασμούς του Τραμπ και από τις αλλαγές στη χωρητικότητα που σχετίζονται με την εισαγωγή αμερικανικών κυρώσεων σε κινεζικά πλοία, οι οποίες παραμένουν αβέβαιες.



















































