Βελτιωμένα οικονομικά αποτελέσματα (άνοδος εσόδων και κερδών) παρουσίασε πέρυσι το car terminal του ΟΛΠ, παρά τη μείωση στη συνολική διακίνηση.
Επιμέλεια: Φ. Φωτεινός
Ο τερματικός σταθμός αυτοκινήτων του ΟΛΠ είναι ένας από τους μεγαλύτερους κόμβους διαμετακόμισης αυτοκινήτων για την Ανατολική Μεσόγειο, τη Μαύρη Θάλασσα και τη Βόρεια Αφρική, με δυναμικότητα διακίνησης 650.000 – 700.000 οχημάτων ετησίως, συμπεριλαμβανομένων όλων των μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών.
Η διακίνηση στον τερματικό σταθμό αυτοκινήτων παρουσίασε πτώση το 2023 σε σχέση με το 2022, καταγράφοντας μείωση 9,6%.
Κύριος λόγος της μείωσης της συνολικής διακίνησης (από 350.970 οχήματα το 2022 σε 317.301 το 2023) αποτελεί η μεγάλη μείωση των όγκων μεταφόρτωσης από το λιμάνι του Πειραιά, λόγω γενικότερων γεωπολιτικών συνθηκών.
Συγκεκριμένα οι όγκοι μεταφόρτωσης μειώθηκαν κατά 30,0% (από 234.238 το 2022, σε 163.920 το 2023).
Αντίθετη εικόνα παρουσίασε η διακίνηση εγχώριου φορτίου, που αυξήθηκε κατά 31,4% (από 116.732 οχήματα το 2022 σε 153.381 το 22023), ακολουθώντας την αυξημένη ζήτηση της εγχώριας αγοράς για νέα αυτοκίνητα.
Σε επίπεδο υποδομών, η επέκταση του τερματικού σταθμού αυτοκινήτων κατά 40.000 τ.μ., η οποία ολοκληρώθηκε πρόσφατα (η τελετή εγκαινίων πραγματοποιήθηκε στις 6 Φεβρουαρίου) προς τη βόρεια πλευρά του λιμανιού, αυξάνει τη συνολική έκταση του τερματικού σταθμού αυτοκινήτων σε 110.000 τ.μ. και δημιουργεί συνολικά έναν επιπλέον χώρο αποθήκευσης αυτοκινήτων χωρητικότητας 5.100 οχημάτων.
Πλέον, η συνολική χωρητικότητα διακίνησης είναι πάνω από 700.000 κινήσεις ετησίως.
Ωστόσο, η αύξηση των εισαγόμενων οχημάτων δημιουργεί, σε κάποιο βαθμό, καταστάσεις συμφόρησης στα εγχώρια δίκτυα εκτός λιμένα, καθώς οι αποθηκευτικοί χώροι δεν είναι επαρκείς για τέτοια μεταβολή, κάτι το οποίο χρήζει προσοχής.
Σε οικονομικό επίπεδο, το car terminal παρουσίασε πέρυσι έσοδα 20,1 εκατ. και καθαρά κέρδη 10,1 εκατ., αποτελώντας μετά την παραχώρηση των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ και την κρουαζιέρα, την 3η μεγαλύτερη πηγή καθαρών κερδών.