• Χρήσιμα
  • Επικοινωνία
Παρασκευή, 31 Μαρτίου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Το νέο εγχείρημα της Lomar για την αντιμετώπιση των προκλήσεων της ναυτιλιακής βιομηχανίας

    31 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Ακαταδίωκτο των μελών της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων για το δυστύχημα στα Τέμπη

    30 Μαρτίου, 2023
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Νέο διοικητικό συμβούλιο στον ΣΕΜΕ

    30 Μαρτίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Πτήσεις κοινού κωδικού από Emirates και United για ενίσχυση της συνδεσιμότητας με τις ΗΠΑ

    30 Μαρτίου, 2023
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Εκκινούν οι διαδικασίες για τα έργα ανάπλασης και διαπλάτυνσης της Λεωφ. Ηρακλείου

    30 Μαρτίου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Ανακηρύχθηκε ο προτιμητέος επενδυτής για την αξιοποίηση της μαρίνας Πύλου

    30 Μαρτίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Το νέο εγχείρημα της Lomar για την αντιμετώπιση των προκλήσεων της ναυτιλιακής βιομηχανίας

    31 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Ακαταδίωκτο των μελών της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων για το δυστύχημα στα Τέμπη

    30 Μαρτίου, 2023
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Νέο διοικητικό συμβούλιο στον ΣΕΜΕ

    30 Μαρτίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Πτήσεις κοινού κωδικού από Emirates και United για ενίσχυση της συνδεσιμότητας με τις ΗΠΑ

    30 Μαρτίου, 2023
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Εκκινούν οι διαδικασίες για τα έργα ανάπλασης και διαπλάτυνσης της Λεωφ. Ηρακλείου

    30 Μαρτίου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Ανακηρύχθηκε ο προτιμητέος επενδυτής για την αξιοποίηση της μαρίνας Πύλου

    30 Μαρτίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Αντιμέτωπος με πρόσθετες ετήσιες δαπάνες ύψους 10 δισ. ευρώ ο σιδηρόδρομος, λόγω υψηλού ενεργειακού κόστους

Εταιρείες των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών προβλέπουν μέση τιμή τα 500 ευρώ τη MWh

vvegiazi by vvegiazi
15 Δεκεμβρίου, 2022
στο ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Συνεχίζει να επηρεάζεται σημαντικά από το υψηλό ενεργειακό κόστος ο σιδηρόδρομος, ενώ εκτιμάται ότι ο κλάδος θα έρθει αντιμέτωπος με πρόσθετο ετήσιο κόστος ύψους 10 δισ. ευρώ.

Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη

Το γεγονός προκαλεί μεγάλη ανησυχία για την οικονομική βιωσιμότητα των σιδηροδρομικών δραστηριοτήτων και των επιχειρήσεων του κλάδου.

Η αύξηση των τιμών της ενέργειας προκαλεί αλληλεξαρτώμενες επιπτώσεις στους τρόπους μεταφοράς. Με το 80% όλων των χιλιομέτρων σε επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές να πραγματοποιούνται με ηλεκτρική έλξη, ο σιδηρόδρομος αποτελεί τον μεγαλύτερο μεμονωμένο πελάτη ηλεκτρικής ενέργειας στην Ευρώπη.

Μάλιστα, σύμφωνα με τη Eurostat, οι σιδηρόδρομοι καταναλώνουν περίπου 50 δισεκατομμύρια κιλοβατώρες ηλεκτρικής ενέργειας το χρόνο. Ο αριθμός αυτός αντιστοιχεί στο 2% της ηλεκτρικής ενέργειας που διατίθεται προς κατανάλωση στην ΕΕ των «27».

Σύμφωνα με έρευνα που διενήργησε η Κοινότητα των Ευρωπαϊκών Εταιρειών Σιδηροδρόμων και Υποδομών (CER):

-Οι ευρωπαϊκοί σιδηρόδρομοι πληρώνουν ήδη κατά μέσο όρο 200 ευρώ τη MWh για ηλεκτρική ενέργεια. Ανάλογα με το είδος της σύμβασης, οι εταιρείες έχουν έρθει αντιμέτωπες με τιμές έως 870 ευρώ τη MWh.

-Η εκτιμώμενη τιμή για το 2023 κυμαίνεται στα 300 – 400 ευρώ τη MWh. Πρέπει να σημειωθεί ότι, οι επιχειρήσεις σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών προβλέπουν ως μέση τιμή τα 500 ευρώ τη MWh, γεγονός που θα παρεμποδίσει περαιτέρω τη διατροπική ανταγωνιστικότητα των σιδηροδρόμων, καθώς οι τιμές του ντίζελ παρουσίασαν σχετικά μικρότερο βαθμό αύξησης τους τελευταίους μήνες.

-Παρά τις έντονες εκκλήσεις του κλάδου, επί του παρόντος, σχεδόν δεν δοθεί καμία υποστήριξη στον κλάδο. Ενώ ορισμένα κράτη-μέλη εξετάζουν το ενδεχόμενο λήψης μέτρων κρατικής ενίσχυσης, οι σιδηροδρομικές επιχειρήσεις δεν λαμβάνουν επαρκή υποστήριξη.

Οι προοπτικές είναι ανησυχητικές, ενώ είναι πολύ δαπανηρό για τις ίδιες τις εταιρείες να εξασφαλίσουν προσιτές τιμές ή σταθερές βραχυπρόθεσμες ενεργειακές συμβάσεις προς το παρόν. Χωρίς καμία παρέμβαση από τα κράτη-μέλη, οι υψηλότερες τιμές ηλεκτρικής ενέργειας θα οδηγήσουν τελικά σε εκτροπή της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας σε πιο ενεργοβόρες αλλά φθηνότερες μεταφορές (βλέπε οδικές).

Επιπλέον, με τους σιδηροδρόμους να διαδραματίζουν στρατηγικό ρόλο στη μεταφορά ενέργειας (όπως φαίνεται στην ιεράρχηση των υπηρεσιών σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών σε Γερμανία ή Πολωνία), η CER επαναλαμβάνει ότι οι σιδηρόδρομοι πρέπει να προστατεύονται από οποιουσδήποτε στόχους μείωσης της ζήτησης ενέργειας.

Σε δηλώσεις του ο εκτελεστικός διευθυντής της CER, Alberto Mazzola, σχολίασε: «Πρέπει να αποφύγουμε την μετατόπιση των μεταφορών, με την μετακίνηση των logistics από λιγότερο ρυπογόνους σε πιο ρυπογόνους τρόπους μεταφοράς.

Ωστόσο, σε κάτι τέτοιο θα προβούμε εάν δεν μειωθούν οι τιμές του ηλεκτρικού ρεύματος για Υπηρεσίες Γενικού Οικονομικού Συμφέροντος όπως οι σιδηρόδρομοι. Η αποτυχία επείγουσας αποκατάστασης της παρούσας κατάστασης θα θέσει σε κίνδυνο όλες τις προσπάθειες που έγιναν την τελευταία δεκαετία καθώς και τις πολιτικές που διαμορφώθηκαν για το 2030 και το 2050 για την προώθηση της πράσινης μετάβασης της ευρωπαϊκής κινητικότητας».

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Tags:CERΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΑΓΟΡΑΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟ ΚΟΣΤΟΣ

Σχετικά Άρθρα

INTERNATIONAL

Enhancing rail journeys across Europe – more flexibility offered to passengers

23 Μαρτίου, 2023
Picture of a sign with the logo of Magyar Posta on one of their post offices in Budapest, Hungary. Magyar Posta Zrt. or Hungarian Post is the postal administration of Hungary. Besides normal mail delivery, Magyar Posta also offers logistics, banking, and marketing services.
ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

1.200 απολύσεις στο ταχυδρομείο της Ουγγαρίας, ελέω ενεργειακής κρίσης και πολέμου στην Ουκρανία

14 Μαρτίου, 2023
ΥΠΟΓΕΙΟΣ

Ορισμένες πικρές αλήθειες για τον «βιασμένο» ελληνικό σιδηρόδρομο

6 Μαρτίου, 2023
INTERNATIONAL

Rail sector publishes first progress report on implementation of Ticketing Roadmap

17 Φεβρουαρίου, 2023
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Παραπομπή της Ελλάδας στο Δικαστήριο της ΕΕ λόγω μη συμμόρφωσης με τους κανόνες για τις σιδηροδρομικές μεταφορές

15 Φεβρουαρίου, 2023
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

H ισπανική Renfe ιδρύει θυγατρική στη Γαλλία

10 Φεβρουαρίου, 2023
Επόμενο άρθρο

Στις 24 Ιανουαρίου οι προσφορές για τον Προαστιακό Δυτικής Αττικής

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Η SKY express εμπλουτίζει το θερινό πρόγραμμα: Απευθείας πτήσεις σε 12 χώρες και 29 πόλεις εξωτερικού, με 3,8 εκατ. θέσεις

28 Μαρτίου, 2023

Χωρίς εμπορευματικά δρομολόγια η Hellenic Train, εισηγήσεις για «κάθοδο» της RCLG στο Θριάσιο

26 Μαρτίου, 2023

Στελεχώνεται με επιπλέον προσωπικό η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ)

27 Μαρτίου, 2023

Ενισχύονται με εργαζoμένους τα περιφερειακά αεροδρόμια. Αυξάνονται οι ημέρες μετακίνησης εκτός έδρας των υπαλλήλων της ΥΠΑ

25 Μαρτίου, 2023

Παρατείνεται ως τα τέλη του έτους η προθεσμία για 35 θέσεις ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας στην ΥΠΑ

27 Μαρτίου, 2023

Τα όσα υποστηρίζει το υπ. Μεταφορών για τη στελέχωση των αεροδρομίων. Δηλώσεις Μ. Παπαδόπουλου, έρχονται 174 προσλήψεις

29 Μαρτίου, 2023

Επιβατικά σιδηροδρομικά δρομολόγια: Καμία πρόοδος, δεν δίνεται το Κιάτο – Αίγιο

26 Μαρτίου, 2023

Ξεκινούν τα εμπορευματικά δρομολόγια, αποτελώντας “οδηγό” για τα επιβατικά. Επιστολή της Hellenic Train στον ΟΣΕ

28 Μαρτίου, 2023
???????????????????

AEGEAN: Παραλαμβάνει φέτος 9 Airbus neo. «Σταθμεύει» 6-7 αεροσκάφη για τυχόν αντιμετώπιση καθυστερήσεων

2

Ενισχύονται με εργαζoμένους τα περιφερειακά αεροδρόμια. Αυξάνονται οι ημέρες μετακίνησης εκτός έδρας των υπαλλήλων της ΥΠΑ

2

Στελεχώνεται με επιπλέον προσωπικό η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ)

2

Οι μεταφορές στο επίκεντρο: Επισκόπηση των μέτρων ασφαλείας σε αερομεταφορές, ακτοπλοΐα, ΜΜΜ, κ.ά.

2

Επίθεση δέχτηκαν τα γραφεία της Hellenic Train (video)

1

Την παραίτησή του υπέβαλε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής

1

Ελ. Κουντουρά: Το σύστημα ETCS θα έπρεπε να λειτουργεί από το 2020 στον άξονα Αθήνα – Θεσ/νίκη – Ειδομένη

1

Η SKY express εμπλουτίζει το θερινό πρόγραμμα: Απευθείας πτήσεις σε 12 χώρες και 29 πόλεις εξωτερικού, με 3,8 εκατ. θέσεις

1

Το νέο εγχείρημα της Lomar για την αντιμετώπιση των προκλήσεων της ναυτιλιακής βιομηχανίας

31 Μαρτίου, 2023

Ακαταδίωκτο των μελών της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων για το δυστύχημα στα Τέμπη

30 Μαρτίου, 2023

Νέο διοικητικό συμβούλιο στον ΣΕΜΕ

30 Μαρτίου, 2023

Πτήσεις κοινού κωδικού από Emirates και United για ενίσχυση της συνδεσιμότητας με τις ΗΠΑ

30 Μαρτίου, 2023

Εκκινούν οι διαδικασίες για τα έργα ανάπλασης και διαπλάτυνσης της Λεωφ. Ηρακλείου

30 Μαρτίου, 2023

Ανακηρύχθηκε ο προτιμητέος επενδυτής για την αξιοποίηση της μαρίνας Πύλου

30 Μαρτίου, 2023

Η Sumitomo Mitsui Finance and Leasing απέκτησε το 35% της LCI, θυγατρική αεροπορική του ομίλου Libra

30 Μαρτίου, 2023

AEGEAN και CAE δημιουργούν το πρώτο Κέντρο Προσομοιωτών Πτήσεων και Εκπαίδευσης Πληρωμάτων στην Ελλάδα (video)

30 Μαρτίου, 2023

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ