Τετάρτη, 6 Δεκεμβρίου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    LOGISTICS

    Workshop για ασφαλείς και προστατευόμενους χώρους στάθμευσης στις οδικές εμπορευματικές μεταφορές στις 11/12

    6 Δεκεμβρίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Για 3ο συνεχόμενο μήνα, σε άνοδο το air cargo: +3,8% ο Οκτώβριος

    6 Δεκεμβρίου, 2023
    Y1 AK KATEHAKI, ATTIKI ODOS, APR 2007-JAN2008
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    «Σύννεφα» γύρω από τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού σε Λαύριο, Ραφήνα και Λ. Βουλιαγμένης

    6 Δεκεμβρίου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Συμμετοχή υπουργού Ναυτιλίας στο Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών της ΕΕ

    5 Δεκεμβρίου, 2023
    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    Γρ. Δημητριάδης: Επενδύσεις για τις θυγατρικές του Υπερταμείου, με έμφαση στην “πράσινη” ανάπτυξη

    5 Δεκεμβρίου, 2023
    ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΥΠΕΡΤΑΜΕΙΟΥ
    MMM

    Γ. Σπηλιόπουλος: Στόχος ο ΟΑΣΑ να γίνεται ολοένα και πιο “πράσινος”

    5 Δεκεμβρίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    LOGISTICS

    Workshop για ασφαλείς και προστατευόμενους χώρους στάθμευσης στις οδικές εμπορευματικές μεταφορές στις 11/12

    6 Δεκεμβρίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Για 3ο συνεχόμενο μήνα, σε άνοδο το air cargo: +3,8% ο Οκτώβριος

    6 Δεκεμβρίου, 2023
    Y1 AK KATEHAKI, ATTIKI ODOS, APR 2007-JAN2008
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    «Σύννεφα» γύρω από τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού σε Λαύριο, Ραφήνα και Λ. Βουλιαγμένης

    6 Δεκεμβρίου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Συμμετοχή υπουργού Ναυτιλίας στο Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών της ΕΕ

    5 Δεκεμβρίου, 2023
    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    Γρ. Δημητριάδης: Επενδύσεις για τις θυγατρικές του Υπερταμείου, με έμφαση στην “πράσινη” ανάπτυξη

    5 Δεκεμβρίου, 2023
    ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΥΠΕΡΤΑΜΕΙΟΥ
    MMM

    Γ. Σπηλιόπουλος: Στόχος ο ΟΑΣΑ να γίνεται ολοένα και πιο “πράσινος”

    5 Δεκεμβρίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Πώς τα τρένα υψηλών ταχυτήτων προκάλεσαν τον αφανισμό της Alitalia

vvegiazi by vvegiazi
14 Οκτωβρίου, 2021
στο ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ, ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Ο αριθμός επιβατών που χρησιμοποιούν το τρένο για να μεταβούν στην εργασία τους, στην Ιταλία, σχεδόν τετραπλασιάστηκε εντός μιας δεκαετίας και από 1 εκατομμύριο το 2008 αυξήθηκε σε 3,6 εκατομμύρια το 2018.

Απόδοση-Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του CNN, τα εν λόγω στοιχεία δόθηκαν στη δημοσιότητα το 2019 από την κρατική ιταλική σιδηροδρομική εταιρεία Ferrovie dello Stato δείχνουν τον αυξημένο αριθμό επιβατών που χρησιμοποιούν το τρένο στο δρομολόγιο Ρώμη – Μιλάνο.

Όπως επισημαίνεται, πάνω από τα 2/3 των Ιταλών που ταξιδεύουν μεταξύ των δύο πόλεων παίρνουν τώρα το τρένο, απόρροια της βελτίωσης το  σιδηροδρομικού δικτύου υψηλής ταχύτητας της Ιταλίας, το οποίο έκανε το ντεμπούτο του το 2008.

Το ταξίδι για μια απόσταση περίπου 400 μιλίων μεταξύ Μιλάνου – Ρώμης διαρκεί μόλις 2 ώρες και 59 λεπτά.

Εάν ο επιβάτης επιλέξει το αεροπλάνο, τότε θα οδηγήσει τουλάχιστον μισή ώρα ως το Fiumicino, θα περιμένει 90 λεπτά πριν την αναχώρηση του αεροσκάφους, θα βρίσκεται στον αέρα για 1 ώρα και στη συνέχεια θα προσγειωθεί έξω από το Μιλάνο στο αεροδρόμιο Linate, το πλησιέστερο, που απέχει περίπου 20 λεπτά με το αυτοκίνητο από την πόλη.

Η εικόνα του ιταλικού σιδηροδρόμου

Το σημερινό σιδηροδρομικό δίκτυο υψηλών ταχυτήτων της Ιταλίας απέχει πολύ από αυτό του παρελθόντος, όπου τα τρένα ήταν αργά και συνήθως καθυστερημένα.

Αυτή τη στιγμή στην Ιταλία υπάρχουν δύο ακόμη εταιρείες για να διαλέξει ο επιβάτης. Η κρατική Trenitalia με τα τρένα Frecce , Frecciarossa, Frecciabianca και Frecciargento, που καλύπτει το καθένα ένα τμήμα της Ιταλίας, περίπου σε σχήμα Τ κατά μήκος του βόρειου τμήματος της χώρας, και τα οποία μπορούν να τρέξουν με ταχύτητα 360 χλμ./ώρα.

Παράλληλα, υπάρχει και η Italo-Nuovo Trasporto Viaggiatori, μια ιδιωτική εταιρεία, που ξεκίνησε τις δραστηριότητές της το 2012, καλύπτοντας 54 πόλεις την ημέρα.

Οι τιμές των σιδηροδρομικών εισιτηρίων στη χώρα είναι σχετικά μέτριες, καθώς οι περιφερειακές (αν και όχι υψηλής ταχύτητας) μεταφορές επιδοτούνται, ενώ και εντός της αμαξοστοιχίας η επιβατική εμπειρία είναι ευχάριστη.

Κάθε επιβάτης πρέπει να έχει κάνει κράτηση θέσης για να επιβιβαστεί – κανείς δεν επιτρέπεται να ανεβαίνει απλώς και να ελπίζει να βρει μια θέση.

Οι επιβάτες μπορούν να επιλέξουν τη θέση τους όταν αγοράζουν εισιτήριο, ενώ τόσο η Trenitalia όσο και η Italo διαθέτουν σαλόνια στους κύριους σταθμούς τους για τους VIP ταξιδιώτες.

Η «σιδηροδρομική επανάσταση»

Όσον αφορά τους τουρίστες που επισκέπτονται τη χώρα, ο αριθμός που χρησιμοποίησε το τρένο το 2008 ήταν μόλις 1,8 εκατομμύρια, ενώ το 2018 εκτοξεύθηκε σε 7,3 εκατομμύρια.

Η πιο δημοφιλής τουριστική διαδρομή είναι από τη Ρώμη προς Φλωρεντία και Βενετία.

Όπως μεταφέρει το CNN, στην πραγματικότητα, η σύνδεση μεταξύ τρένων και αεροπλάνων στην Ιταλία έγινε αρκετά σαφής το 2019, όταν συζητήθηκε η συγχώνευση μεταξύ της Alitalia και της Trenitalia.

Το πρώην υψηλόβαθμο στέλεχος της Ferrovie dello Stato, Mauro Moretti, είχε ένα πραγματικό όραμα για μια πιθανή συγχώνευση, αναφέρει ο Francesco Galietti CEO της συμβουλευτικής Policy Sonar.

Όπως τονίζει ο Galietti, «Γιατί να κανιβαλίσουμε ο ένας τον άλλον, εάν μπορούμε να ενοποιήσουμε τις μεταφορές; Είχε ένα μεγάλο όραμα για μερικές διαδρομές με αεροπλάνα, μερικές με τρένα και τα τελευταία μίλια με λεωφορεία. Του χρωστάμε την επανάσταση του Frecciarossa».

Ωστόσο, χωρίς τον Moretti, ο Galietti αποκαλεί την ιδέα «ψαρωτική» και καταλήγει ότι «αφού η περιφερειακή μεταφορά με τρένο επιδοτείται στην Ιταλία θα μπορούσε αντίστοιχα να σωθεί η Alitalia, αν είχε συγχωνευθεί με τη Ferrovie dello Stato.».

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Tags:ALITALIAFerrovie dello Stato ItalianeTRENITALIAITALO

Σχετικά Άρθρα

ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Οι μεταβιβάσεις assets μεταξύ θυγατρικών του ομίλου FS συμβαδίζουν με τους κανόνες της ΕΕ

28 Νοεμβρίου, 2023
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Τα πρώτα αποτελέσματα από την επέκταση της Trenitalia στην Ισπανία (Iryo)

27 Νοεμβρίου, 2023
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Hellenic Train: Έχει λάβει δάνεια 68 εκατ. από τη μητρική Trenitalia, στα 114 εκατ. οι απαιτήσεις από δημόσιο και προμηθευτές

23 Νοεμβρίου, 2023
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Νέα δάνεια, ύψους 820 εκατ. ευρώ, εξασφάλισε η Ferrovie dello Stato Italiane

23 Νοεμβρίου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Οι συνδυασμένες μεταφορές γίνονται πράξη στην Ιταλία: FSI και MSC σχεδιάζουν νέα terminals

20 Νοεμβρίου, 2023
INTERNATIONAL

Ferrovie dello Stato Italiane signed new 820 million euros loan agreements

17 Νοεμβρίου, 2023
Επόμενο άρθρο

Η σταδιακή ανάκαμψη του τουρισμού έδωσε ώθηση στην Fraport Greece: +91,7% οι επιβάτες στο 9μηνο

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία
³P

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο κέντρο της Αθήνας στις 6/12, κλειστοί οι σταθμοί «Πανεπιστήμιο», «Μοναστηράκι»

5 Δεκεμβρίου, 2023

Επαναλαμβανόμενες απεργιακές κινητοποιήσεις από τη Δευτέρα 4 Δεκεμβρίου αποφάσισαν οι ιδιοκτήτες ταξί (ΠΟΕΙΑΤΑ)

1 Δεκεμβρίου, 2023

«Αγώνας δρόμου» στον ΟΣΕ για να επανεκκινήσουν τα τρένα στο Αθήνα – Θεσσαλονίκη τον Δεκέμβριο

4 Δεκεμβρίου, 2023

Θα κυκλοφορούν τη Δευτέρα 4 Δεκεμβρίου τα ταξί της Αττικής. 48ωρη απεργία στις 5 και 6 Δεκεμβρίου

3 Δεκεμβρίου, 2023

ΑΣΕΠ: Αναρτήθηκαν τα προσωρινά αποτελέσματα για τις 141 θέσεις στην ΥΠΑ

1 Δεκεμβρίου, 2023

Προς παράταση του ορίου ηλικίας απόσυρσης λεωφορείων ΚΤΕΛ και ταξί

4 Δεκεμβρίου, 2023

Ενέργειες του υπουργείου Μεταφορών για την τροποποίηση των υπερωριών του προσωπικού της ΥΠΑ

2 Δεκεμβρίου, 2023

Κατατίθενται στις 5 Δεκεμβρίου οι δεσμευτικές προσφορές για το οδικό τμήμα Ιωάννινα – Κακαβιά

4 Δεκεμβρίου, 2023

Hellenic Train: Έχει λάβει δάνεια 68 εκατ. από τη μητρική Trenitalia, στα 114 εκατ. οι απαιτήσεις από δημόσιο και προμηθευτές

1

Προς παράταση του ορίου ηλικίας απόσυρσης λεωφορείων ΚΤΕΛ και ταξί

1

Workshop για ασφαλείς και προστατευόμενους χώρους στάθμευσης στις οδικές εμπορευματικές μεταφορές στις 11/12

6 Δεκεμβρίου, 2023

Για 3ο συνεχόμενο μήνα, σε άνοδο το air cargo: +3,8% ο Οκτώβριος

6 Δεκεμβρίου, 2023
Y1 AK KATEHAKI, ATTIKI ODOS, APR 2007-JAN2008

«Σύννεφα» γύρω από τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού σε Λαύριο, Ραφήνα και Λ. Βουλιαγμένης

6 Δεκεμβρίου, 2023

Συμμετοχή υπουργού Ναυτιλίας στο Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών της ΕΕ

5 Δεκεμβρίου, 2023

Γρ. Δημητριάδης: Επενδύσεις για τις θυγατρικές του Υπερταμείου, με έμφαση στην “πράσινη” ανάπτυξη

5 Δεκεμβρίου, 2023
ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΥΠΕΡΤΑΜΕΙΟΥ

Γ. Σπηλιόπουλος: Στόχος ο ΟΑΣΑ να γίνεται ολοένα και πιο “πράσινος”

5 Δεκεμβρίου, 2023

Αθ. Κοτταράς: Στον “αέρα” ως τον Ιανουάριο ο διαγωνισμός για την παραγωγή ενέργειας από την επιβράδυνση συρμών

5 Δεκεμβρίου, 2023

Γρ. Σκλήκας: Στόχος των ΕΛΤΑ η αξιοποίηση drones και η επικαιροποίηση του δικτύου αποστολών

5 Δεκεμβρίου, 2023

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ