Τετάρτη, 4 Οκτωβρίου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

    Ως τις 15/10 η διαβούλευση για τον Κανονισμό Γενικών-Ειδικών Αδειών ταχυδρομικών υπηρεσιών

    4 Οκτωβρίου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Στρατηγική η επένδυση στον λιμένα του Βόλου, σύμφωνα με τον ΟΛΘ

    4 Οκτωβρίου, 2023
    MMM

    Ο ΟΑΣΘ στην εφαρμογή Google Maps

    4 Οκτωβρίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Προκηρύχθηκε η εκδήλωση ενδιαφέροντος για τις θέσεις διοικητή και υποδιοικητών της ΥΠΑ

    4 Οκτωβρίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Η επίδραση του COVID-19 στον σιδηρόδρομο: -46% στους επιβάτες, -7,6% στα εμπορεύματα το 2020

    4 Οκτωβρίου, 2023
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Μέτρα που εξασφαλίζουν τα δικαιώματα των γυναικών στις μεταφορές ζητά η Ελ. Κουντουρά

    4 Οκτωβρίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

    Ως τις 15/10 η διαβούλευση για τον Κανονισμό Γενικών-Ειδικών Αδειών ταχυδρομικών υπηρεσιών

    4 Οκτωβρίου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Στρατηγική η επένδυση στον λιμένα του Βόλου, σύμφωνα με τον ΟΛΘ

    4 Οκτωβρίου, 2023
    MMM

    Ο ΟΑΣΘ στην εφαρμογή Google Maps

    4 Οκτωβρίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Προκηρύχθηκε η εκδήλωση ενδιαφέροντος για τις θέσεις διοικητή και υποδιοικητών της ΥΠΑ

    4 Οκτωβρίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Η επίδραση του COVID-19 στον σιδηρόδρομο: -46% στους επιβάτες, -7,6% στα εμπορεύματα το 2020

    4 Οκτωβρίου, 2023
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Μέτρα που εξασφαλίζουν τα δικαιώματα των γυναικών στις μεταφορές ζητά η Ελ. Κουντουρά

    4 Οκτωβρίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Sea2Sea:Το mega project της ΕΡΓΟΣΕ που αναβαθμίζει τον στρατηγικό ρόλο της Ελλάδας

vvegiazi by vvegiazi
27 Δεκεμβρίου, 2022
στο ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Ένα στρατηγικής σημασίας έργο, που ενέχει τη δυναμική να καταστήσει την Ελλάδα βασικό εμπορευματικό και μεταφορικό hub στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, είναι το ελληνοβουλγαρικό mega project Sea2Sea, σύμφωνα με το ΑΜΠΕ.

Το διασυνοριακό έργο Ελλάδας – Βουλγαρίας «Sea2Sea» προβλέπει ουσιαστικά την ανάπτυξη ενός ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού διαδρόμου που θα συνδέει τα λιμάνια της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης, με τα αντίστοιχα της Μαύρης Θάλασσας (Μπουργκάς και Βάρνα) και του Δούναβη (Ρούσε).

Η δημιουργία της σιδηροδρομικής παράκαμψης του Βοσπόρου, θα αναβαθμίσει σημαντικά τον αναπτυξιακό ρόλο της Βόρειας Ελλάδας δημιουργώντας έναν νέο σημαντικό εμπορευματικό διάδρομο στην Ευρώπη.

Στο διακρατικό αυτό project, εντάσσονται επί ελληνικού εδάφους δύο από τα πλέον κομβικά έργα του Ανταγωνιστικού Διαλόγου που προωθεί η ΕΡΓΟΣΕ, υπό τη διοίκηση Χρήστου Βίνη.

Πρόκειται για την κατασκευή της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη – Τοξότες και την αναβάθμιση της γραμμής Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, έργα που αποτελούν τον κορμό της Ανατολικής Σιδηροδρομικής Εγνατίας, και τα οποία έχουν ήδη εισέλθει στη β΄ φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας με τη μέθοδο του Ανταγωνιστικού Διαλόγου.

Θεσσαλονίκη – Τοξότες

Η κατασκευή της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη – Τοξότες, προϋπολογισμού 1,68 δισ. ευρώ, αποτελεί το μεγάλο τμήμα της Ανατολικής Σιδηροδρομικής Εγνατίας, που θα συμβάλλει καθοριστικά στην ανάδειξη της χώρας μας σε διαμετακομιστικό κόμβο της Νοτιοανατολικής Μεσογείου.

Με το εν λόγω έργο παραδίδονται σε λειτουργία 206 χλμ. νέας σιδηροδρομικής γραμμής με σηματοδότηση και ηλεκτροκίνηση, με τα οποία επιτυγχάνεται η ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού διαδρόμου που συνδέει τη Θεσσαλονίκη με την Καβάλα.

Ταυτόχρονα, θα συνδέει το υπό ανάπτυξη λιμάνι της Νέας Καρβάλης διασχίζοντας το ανατολικό τμήμα του Νομού Καβάλας και θα καταλήγει στην ευρύτερη περιοχή Τοξοτών Ξάνθης, όπου θα συνδέεται με το υπόλοιπο δίκτυο του Ο.Σ.Ε. Μάλιστα, η νέα γραμμή υπολογίζεται ότι θα μειώσει κατά 3 τουλάχιστον ώρες την διαδρομή Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη.

Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο

Το έργο αναβάθμισης της υπάρχουσας διασυνοριακής γραμμής στο τμήμα από την Αλεξανδρούπολη μέχρι το Ορμένιο, προϋπολογισμού 1,08 δις Euro, αποτελεί ένα στρατηγικής σημασίας έργο, που βελτιώνει τις διασυνοριακές συνδέσεις με τη Βουλγαρία στο Ορμένιο και με την Τουρκία στο Πύθιο.

Ενισχύει τόσο την εμπορευματική όσο και την επιβατική κίνηση, καθώς η γραμμή θα λειτουργεί και για την προαστιακή εξυπηρέτηση των περιοχών κατά μήκος του ποταμού Έβρου.

Ο ανάδοχος που θα επιλεγεί, θα αναλάβει τη μελέτη και την κατασκευή του έργου αναβάθμισης της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολης – Ορμένιου – Ελληνοβουλγαρικά σύνορα μήκους 176 χιλιομέτρων σε διπλή, με εγκατάσταση συστημάτων σηματοδότησης και ηλεκτροκίνησης.

Γεωπολιτικά οφέλη του Sea2Sea

Ελλάδα και Βουλγαρία συνεργάζονται στενά για την υλοποίηση αυτού του σημαντικού έργου. Επί του παρόντος, το project Sea2Sea βρίσκεται στη φάση της προετοιμασίας για την ίδρυση κοινής εταιρείας μεταξύ Ελλάδας και Βουλγαρίας που θα αναλάβει τη διαχείρισή του, ενώ έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες ένταξης του στο χρηματοδοτικό πρόγραμμα Connecting Europe Facility(CEF II) και σε άλλα χρηματοδοτικά εργαλεία.

Πρόκειται, άλλωστε, για ένα έργο που συνάδει με τις τρέχουσες κυρίαρχες πρωτοβουλίες και προτεραιότητες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις συνδυασμένες «πράσινες» μεταφορές.

Ο σιδηροδρομικός αυτός διάδρομος προσφέρει μια εναλλακτική χερσαία γέφυρα στην ενδοχώρα των λιμανιών της Μαύρης Θάλασσας, αποτελώντας μια πιο βιώσιμη λύση με λιγότερους κινδύνους στη διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας. Με την παράκαμψη των Στενών του Βοσπόρου θα επιτυγχάνεται σημαντική εξοικονόμηση χρόνου για φορτία και επιβάτες.

Σύμφωνα μάλιστα με μελέτες, υπολογίζεται ότι με τη λειτουργία του το project θα αντλήσει ποσοστό των εμπορευματοκιβωτίων του Βοσπόρου, που συνολικά ανέρχονται σε 650 εκατ. / έτος.

Τα οφέλη δε από την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού άξονα Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο θα είναι πολλαπλασιαστικά και έχουν να κάνουν με την οικονομική ανάπτυξη της περιοχής και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, τόσο κατά την κατασκευή όσο και μακροπρόθεσμα στη λειτουργία της γραμμής και σε συναφείς δραστηριότητες.

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Tags:ΕΡΓΟΣΕSEA2SEAΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΕΓΝΑΤΙΑΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ ΟΡΜΕΝΙΟΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΤΟΞΟΤΕΣ

Σχετικά Άρθρα

ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Συγκροτείται Επιτροπή για την υποστήριξη της μεταρρύθμισης και του εκσυγχρονισμού του σιδηροδρόμου

14 Σεπτεμβρίου, 2023
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ και Hellenic Train «κάθισαν στο ίδιο τραπέζι», με στόχο την επίλυση των προβλημάτων στον σιδηρόδρομο

28 Αυγούστου, 2023
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Εργασίες σταθερής επιδομής έχουν ξεκινήσει στη σήραγγα Παναγοπούλας

28 Αυγούστου, 2023
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Διαμάχη υπουργείου Μεταφορών – Νίκου Παππά για την τηλεδιοίκηση του ΟΣΕ

10 Αυγούστου, 2023
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Μέχρι τέλη Νοεμβρίου, θα λειτουργεί, από το ΣΚΑ μέχρι τη Θεσσαλονίκη, το σύστημα επιτήρησης και ελέγχου συρμών ETCS επί γραμμής

9 Αυγούστου, 2023
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Παραδόθηκε η τηλεδιοίκηση και το Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας (ΚΕΚ) της Λάρισας

8 Αυγούστου, 2023
Επόμενο άρθρο

Αντιδρούν στη Γαλλία για την αύξηση των σιδηροδρομικών τελών λόγω του ενεργειακού κόστους

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Σε εξέλιξη το πλάνο μετασχηματισμού των ΕΛΤΑ. «Τέλος» η ΕΛΤΑ Energy, μεταφέρεται το Κέντρο Αεροπορικού Ταχυδρομείου

3 Οκτωβρίου, 2023

Με ενισχυμένο χειμερινό πρόγραμμα η AEGEAN: Προστίθενται 9 νέα δρομολόγια και 3 νέες χώρες

2 Οκτωβρίου, 2023

Συναντήσεις ΣΑΤΑ με κυβερνητικούς φορείς, τι συζητήθηκε

3 Οκτωβρίου, 2023

Προς επίτευξη του φετινού στόχου η SKY express: Κοντά στη διακίνηση 4,3 – 4,5 εκατ. επιβατών

29 Σεπτεμβρίου, 2023

Oι 5 πρωτοβουλίες του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών που παρουσιάστηκαν στο υπουργικό συμβούλιο

27 Σεπτεμβρίου, 2023

Οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας (Όμιλος ΟΑΣΑ) επέστρεψαν σε κέρδη. Αύξηση 55,09% στα έσοδα από εισιτήρια και κάρτες

2 Οκτωβρίου, 2023

O ΟΛΘ κινήθηκε «επιθετικά» για το λιμάνι του Βόλου, γιατί δεν γινόταν αλλιώς…

1 Οκτωβρίου, 2023

Στάση εργασίας την Τετάρτη 4 Οκτωβρίου, 11.00 με 17.00, στα τρόλεϊ

3 Οκτωβρίου, 2023

Tο υπ. Ναυτιλίας θα διερευνήσει και τυχόν ευθύνες που μπορεί να έχει η Attica για τον πνιγμό, πέρα από την ευθύνη του πλοιάρχου

1

Hellenic Train: Με λεωφορεία τα δρομολόγια της γραμμής Λάρισα – Βόλος

1

Προς μικρές (και ίσως μεγάλες) ανακατατάξεις στον εγχώριο ταχυδρομικό κλάδο

1

Ως τις 15/10 η διαβούλευση για τον Κανονισμό Γενικών-Ειδικών Αδειών ταχυδρομικών υπηρεσιών

4 Οκτωβρίου, 2023

Στρατηγική η επένδυση στον λιμένα του Βόλου, σύμφωνα με τον ΟΛΘ

4 Οκτωβρίου, 2023

Ο ΟΑΣΘ στην εφαρμογή Google Maps

4 Οκτωβρίου, 2023

Προκηρύχθηκε η εκδήλωση ενδιαφέροντος για τις θέσεις διοικητή και υποδιοικητών της ΥΠΑ

4 Οκτωβρίου, 2023

Η επίδραση του COVID-19 στον σιδηρόδρομο: -46% στους επιβάτες, -7,6% στα εμπορεύματα το 2020

4 Οκτωβρίου, 2023

Μέτρα που εξασφαλίζουν τα δικαιώματα των γυναικών στις μεταφορές ζητά η Ελ. Κουντουρά

4 Οκτωβρίου, 2023

Αυξήθηκαν οι επικυρώσεις 15,6% σε ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ, αυξήθηκαν και οι έλεγχοι εισιτηρίων 130% και 21% αντίστοιχα

4 Οκτωβρίου, 2023

EUROBANK – ΔΟΞΙΑΔΗΣ – YLP & DVLAW σύμβουλοι του Υπερταμείου για την αξιοποίηση των 22 κρατικών περιφερειακών αεροδρομίων

4 Οκτωβρίου, 2023

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ