• Χρήσιμα
  • Επικοινωνία
Πέμπτη, 23 Μαρτίου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Στην Ελλάδα το υψηλότερο ποσοστό θανάτων μοτοσυκλετιστών (32,2%) της ΕΕ το 2020

    23 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Νέα εμπλοκή με τα εμπορευματικά δρομολόγια της Hellenic Train από Θεσσαλονίκη προς Ειδομένη

    23 Μαρτίου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Αγωνία σε ΟΛΠ και ΟΛΘ για την επανεκκίνηση των εμπορευματικών σιδηροδρομικών δρομολογίων

    23 Μαρτίου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Στις 2 Σεπτεμβρίου ξεκινά δρομολόγια το νέο κρουαζιερόπλοιο της Celestyal, το Celestyal Journey

    23 Μαρτίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Κήρυξε πτώχευση (τελικά) η ρουμανική low cost Blue Air

    23 Μαρτίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Η TAP Air Portugal κατέγραψε καθαρά κέρδη 65,6 εκατ. ευρώ για πρώτη φορά μετά το 2017

    23 Μαρτίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Στην Ελλάδα το υψηλότερο ποσοστό θανάτων μοτοσυκλετιστών (32,2%) της ΕΕ το 2020

    23 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Νέα εμπλοκή με τα εμπορευματικά δρομολόγια της Hellenic Train από Θεσσαλονίκη προς Ειδομένη

    23 Μαρτίου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Αγωνία σε ΟΛΠ και ΟΛΘ για την επανεκκίνηση των εμπορευματικών σιδηροδρομικών δρομολογίων

    23 Μαρτίου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Στις 2 Σεπτεμβρίου ξεκινά δρομολόγια το νέο κρουαζιερόπλοιο της Celestyal, το Celestyal Journey

    23 Μαρτίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Κήρυξε πτώχευση (τελικά) η ρουμανική low cost Blue Air

    23 Μαρτίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Η TAP Air Portugal κατέγραψε καθαρά κέρδη 65,6 εκατ. ευρώ για πρώτη φορά μετά το 2017

    23 Μαρτίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Ενισχύεται η πιστότητα των Ελλήνων καταναλωτών προς το ηλεκτρονικό εμπόριο

vvegiazi by vvegiazi
31 Ιανουαρίου, 2023
στο ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Το περασμένο έτος αποτέλεσε μία χρονιά σταθμό για το ηλεκτρονικό εμπόριο, τόσο σε παγκόσμιο, όσο και σε εθνικό επίπεδο.

Η τριετής πίεση για ψηφιοποίηση λόγω της πανδημίας εκτίναξε την χρήση του διαδικτύου και κατ’ επέκταση του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Ειδικά στην χώρα μας, που ξεκίνησε από πολύ χαμηλό επίπεδο ψηφιοποίησης, συντελέστηκε μια ανεπανάληπτη ανάπτυξη σε όλα τα επίπεδα της ψηφιακής κοινωνίας και οικονομίας.

Όπως εξηγεί, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο Μάκης Σαββίδης, αντιπρόεδρος Εμπορικού Συλλόγου Αθήνας, αντιπρόεδρος GRECA και εκπρόσωπος για την Ελλάδα και μέλος ΔΣ της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Ηλεκτρονικού Εμπορίου πέρυσι για πρώτη φορά, η χρήση του διαδικτύου στον γενικό πληθυσμό ξεπέρασε το όριο του 80%, με πάνω από το 70% αυτών να πραγματοποιούν κάποιου είδους ηλεκτρονική οικονομική συναλλαγή.

Ωστόσο, όπως σημειώνει, μαζί με την Ελλάδα επιτάχυναν την ψηφιοποίησή τους όλες οι χώρες και ειδικά οι ευρωπαίοι εταίροι μας, οι οποίοι όμως ξεκίνησαν από πολύ καλύτερη θέση.

Ως αποτέλεσμα, η αποτύπωση στον δείκτη ψηφιοποίησης κοινωνίας και οικονομίας (DESI) της Ευρωπαϊκής Ένωσης συνεχίζει να κατατάσσει την Ελλάδα στις τελευταίες θέσεις μαζί με την Βουλγαρία και την Ρουμανία», τονίζει ο κ. Σαββίδης.

Στα θετικά της χρονιάς που έκλεισε αξιοσημείωτη είναι, σύμφωνα με τον ίδιο, η επιτάχυνση ψηφιοποίησης του κράτους, το οποίο ήταν ζητούμενο για πολλά χρόνια, μια κατάσταση η οποία επιβράδυνε την ανάπτυξη, λόγω της ατελείωτης γραφειοκρατίας και των αδικαιολόγητων καθυστερήσεων στις διεκπεραιώσεις των συναλλαγών με τον δημόσιο τομέα, που στοίχιζε για δεκαετίες σε χρόνο και χρήμα στους πολίτες και στις επιχειρήσεις.

«Η εφετινή χρονιά θεωρείται από όλους τους παράγοντες της αγοράς, ως η πρώτη κανονική οικονομική και εμπορική χρονιά, καθώς ξεκινά χωρίς κάποιο περιορισμό και τροχοπέδη για την οικονομία, με μοναδική μαύρη σελίδα, τις πληθωριστικές πιέσεις ειδικά στον κλάδο των τροφίμων, που συνεχίζουν να ψαλιδίζουν το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών», επισημαίνει ο κ. Σαββίδης.

Μάλιστα, εκτιμά ότι εφέτος το ηλεκτρονικό εμπόριο θα συνεχίσει να αναπτύσσεται στην χώρα μας με μεγάλους ρυθμούς, «κυρίως λόγω της διακλαδικότητας της εμπορικής συμπεριφοράς του Έλληνα καταναλωτή.

Συμπεριφορά κατά την οποία ο καταναλωτής κάνει έναν κύκλο μεταξύ αναλογικής και ηλεκτρονικής αγοράς για να ενημερωθεί και να καταλήξει στην τελική αγορά και αντίστροφα, γεγονός που υποδεικνύει ότι σιγά – σιγά γίνονται μη διακριτά τα όρια μεταξύ των δυο τρόπων αγοράς και σταδιακά ενοποιούνται».

Εμπιστοσύνη καταναλωτών προς το ηλεκτρονικό εμπόριο

Την ίδια ώρα, η πιστότητα των Ελλήνων καταναλωτών προς το ελληνικό ηλεκτρονικό εμπόριο, η οποία ξεπέρασε το 85% για το περυσινό έτος 2022, βάσει των ερευνών της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Ηλεκτρονικού Εμπορίου (eCommerce Europe) είναι μια ακόμη διαβεβαίωση ότι το εγχώριο ηλεκτρονικό εμπόριο θα συνεχίσει να αναπτύσσεται και να κερδίζει έδαφος.

Ωστόσο, δεν θα πρέπει να παραβλέψουμε, σύμφωνα με όσα επισημαίνει ο κ. Σαββίδης, ότι οι μεγάλες ευρωπαϊκές αλλά και παγκόσμιες ηλεκτρονικές εταιρείες δεν έχουν εισέλθει στην ελληνική αγορά για διάφορους λόγους (πανδημία COVID 19, οικονομική κρίση, χαμηλή ψηφιακή διείσδυση κτλ.) και αυτό από μόνο του έχει δώσει μια ώθηση στο ελληνικό ηλεκτρονικό εμπόριο όλων των μεγεθών να αναπτυχθεί και να προσδοκά από εδώ και πέρα ακόμη καλύτερα αποτελέσματα.

Η άνθηση αυτή συντελέστηκε μέσα σε λιγότερο από τρία χρόνια, με τον αριθμό των επιχειρήσεων με ενεργή ηλεκτρονική παρουσία να εκτινάσσεται από 7.000 επιχειρήσεις στις αρχές του 2020, σε πάνω από 20.000 πριν το κλείσιμο της περασμένης χρονιάς.

«Αυτός ο μετασχηματισμός του εγχώριου εμπορίου όμως, δεν αποτελεί ουσιώδη οικονομική επιτυχία, καθώς μόνο η αλλαγή του τρόπου που πραγματοποιούν τις αγορές τους καταναλωτές και επιχειρήσεις δεν προσθέτει ούτε ένα επιπλέον ευρώ στο ΑΕΠ της χώρας» επισημαίνει ο κ. Σαββίδης.

Το ζητούμενο, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι «πώς θα μετατρέψουμε αυτή τη νέα κατάσταση, στην πολυπόθητη ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας».

Προσθέτει επίσης, ότι «το ισχυρό χαρακτηριστικό του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι η υψηλή και εύκολη διεισδυτικότητα σε ξένες αγορές, γεγονός που μας υποδεικνύει ότι θα πρέπει να εκμεταλλευτούμε χωρίς καθυστέρηση τη δυναμική που έχει δημιουργηθεί σε παγκόσμιο επίπεδο όσον αφορά στην εξάπλωση και χρήση του ηλεκτρονικού εμπορίου και να ωθήσουμε τις ελληνικές εμπορικές επιχειρήσεις στην εξωστρέφεια, η οποία και θα φέρει τα επιπλέον κεφάλαια στη χώρα μας, μεγαλώνοντας περαιτέρω το ΑΕΠ».

Ταυτόχρονα, μια στροφή στην εξωστρέφεια του εμπορικού κλάδου οφείλει να συνοδευθεί από προώθηση των ελληνικών προϊόντων παραγωγής και μεταποίησης, γεγονός που θα βοηθήσει πολύπλευρα την ελληνική οικονομία αλλά και θα της δώσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στις διεθνείς αγορές λόγω της αποκλειστικής διάθεσης των τοπικών προϊόντων.

Ο κ. Σαββίδης, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, σημειώνει ότι το τελευταίο διάστημα παρατηρούνται ανάλογες προσπάθειες από σειρά επιχειρήσεων ειδικά περιφερειακών κρατών της Ευρώπης, με ελπιδοφόρες πωλήσεις σε διάφορους κλάδους της οικονομίας τους.

Για να προσεγγίσει και η Ελλάδα αυτή την πραγματικότητα, οφείλουν οι επιχειρήσεις της να μη διστάσουν να αναλάβουν το ανάλογο ρίσκο και να επενδύσουν ουσιαστικά και μεσομακροπρόθεσμα σε δομές και λειτουργίες που θα τις καταστήσουν ανταγωνιστικές και ελκυστικές.

Ταυτόχρονα, το κράτος μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης Ελλάδα 2.0, θα πρέπει να κατευθύνει τα σημαντικά κεφάλαια που προορίζονται για την ψηφιοποίηση της οικονομίας στην προώθηση επιχειρηματικών επενδύσεων με κύριο γνώμονα την εξωστρέφεια και τις συνέργειες για δημιουργία μεγαλύτερων επιχειρηματικών σχημάτων για την επίτευξη αποδοτικότερων οικονομιών κλίμακας.

«Μπορεί το περασμένο έτος να ήταν έτος σταθμός για το ελληνικό ηλεκτρονικό εμπόριο και το εμπόριο στο σύνολο του, το έτος όμως που μόλις ξεκίνησε είναι γεμάτο προκλήσεις και μεγάλες ευκαιρίες για ανάπτυξη και διεύρυνση των πωλήσεων των επιχειρήσεων της χώρας μας, ειδικά στην πλούσια και μεγάλη ευρωπαϊκή αγορά», υποστηρίζει.

Tags:ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟECOMMERCEESHOPS

Σχετικά Άρθρα

ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

SHOPFLIX: Επενδύσεις άνω των 10 εκατ. ευρώ τα επόμενα 3 χρόνια, στόχος η 1η θέση στο ελληνικό e-commerce

16 Μαρτίου, 2023
ID:226119151
ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

Η Amazon “κόβει” τους εμπορικούς αντιπροσώπους στην Ευρώπη

17 Φεβρουαρίου, 2023
ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

Η DHL eCommerce Solutions ενισχύει την παρουσία της στην Πολωνία, με δίκτυο έξυπνων θυρίδων

10 Φεβρουαρίου, 2023
(ΤΑΧΟ)ΓΡΑΦΟΣ

H «ακτινογραφία» της αγοράς των ταχυμεταφορών: Η πορεία εσόδων και αντικειμένων

2 Φεβρουαρίου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Η Maersk βελτιώνει το visibility των εκπομπών αερίου στις διεθνείς παραδόσεις δεμάτων στην Ευρώπη

1 Φεβρουαρίου, 2023
ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

Πρακτικές χειραγώγησης στα 148 από τα 399 e-shops, τι «έδειξαν» οι έλεγχοι της Κομισιόν

30 Ιανουαρίου, 2023
Επόμενο άρθρο

Πρακτικές χειραγώγησης στα 148 από τα 399 e-shops, τι «έδειξαν» οι έλεγχοι της Κομισιόν

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία
???????????????????

AEGEAN: Παραλαμβάνει φέτος 9 Airbus neo. «Σταθμεύει» 6-7 αεροσκάφη για τυχόν αντιμετώπιση καθυστερήσεων

17 Μαρτίου, 2023

MED FRIGO / CARGO MED: Ανανέωση στόλου φορτηγών και προσεχώς, με νέο κέντρο logistics στον Ασπρόπυργο

17 Μαρτίου, 2023

Αυτά τα δρομολόγια θα διεξαχθούν αύριο (22/3), κυρίως ο Προαστιακός Αθήνας και Πάτρας

21 Μαρτίου, 2023

Αναστέλλεται, εκ νέου, η διεξαγωγή εμπορευματικών δρομολογίων της Hellenic Train. Η επιστολή προς τους πελάτες

21 Μαρτίου, 2023

Χωρίς ταξί η Αθήνα την Πέμπτη 23 Μαρτίου. Απεργία του ΣΑΤΑ

22 Μαρτίου, 2023

Π. Δεμέστιχας, WINGS: Η τεχνολογία αλλάζει το τοπίο στις εμπορευματικές μεταφορές και τις σύγχρονες αποθήκες

21 Μαρτίου, 2023

Ιω. Τσιαπαρίκου, πρόεδρος ΡΑΣ: «Βρίσκεται σε εξέλιξη συντονισμένη Δολοφονία Χαρακτήρα στο πρόσωπό μου»

19 Μαρτίου, 2023

Κρατική επιχορήγηση 10,35 εκατ. ευρώ στην ΟΣΥ για λειτουργικές δαπάνες

21 Μαρτίου, 2023
???????????????????

AEGEAN: Παραλαμβάνει φέτος 9 Airbus neo. «Σταθμεύει» 6-7 αεροσκάφη για τυχόν αντιμετώπιση καθυστερήσεων

2

Οι μεταφορές στο επίκεντρο: Επισκόπηση των μέτρων ασφαλείας σε αερομεταφορές, ακτοπλοΐα, ΜΜΜ, κ.ά.

2

Επίθεση δέχτηκαν τα γραφεία της Hellenic Train (video)

1

Μαίνεται η «ναυμαχία» στο Αιγαίο. «Ευθείες βολές» Μ. Ηλιόπουλου (Seajets) κατά MIG – Τράπεζας Πειραιώς

1

Την παραίτησή του υπέβαλε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής

1

Ελ. Κουντουρά: Το σύστημα ETCS θα έπρεπε να λειτουργεί από το 2020 στον άξονα Αθήνα – Θεσ/νίκη – Ειδομένη

1

Αυτά είναι τα 3 μέλη της Ειδικής Επιτροπής για το σιδηροδρομικό δυστύχημα. Μεταξύ αυτών ο πρώην Δ.Σ. της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

1

Στα γραφεία του ΟΣΕ η Τροχαία Λάρισας, συνελέγησαν έγγραφα και ντοκουμέντα που αφορούν το σιδηροδρομικό δυστύχημα

1

Στην Ελλάδα το υψηλότερο ποσοστό θανάτων μοτοσυκλετιστών (32,2%) της ΕΕ το 2020

23 Μαρτίου, 2023

Νέα εμπλοκή με τα εμπορευματικά δρομολόγια της Hellenic Train από Θεσσαλονίκη προς Ειδομένη

23 Μαρτίου, 2023

Αγωνία σε ΟΛΠ και ΟΛΘ για την επανεκκίνηση των εμπορευματικών σιδηροδρομικών δρομολογίων

23 Μαρτίου, 2023

Στις 2 Σεπτεμβρίου ξεκινά δρομολόγια το νέο κρουαζιερόπλοιο της Celestyal, το Celestyal Journey

23 Μαρτίου, 2023

Κήρυξε πτώχευση (τελικά) η ρουμανική low cost Blue Air

23 Μαρτίου, 2023

Η TAP Air Portugal κατέγραψε καθαρά κέρδη 65,6 εκατ. ευρώ για πρώτη φορά μετά το 2017

23 Μαρτίου, 2023

Από Αττική, Κεντρική Μακεδονία και Πελοπόννησο, το 82% των ελληνικών εξαγωγών

23 Μαρτίου, 2023

Η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας επεκτείνεται στις ΔΕΚΟ του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών (ΟΣΕ, ΟΑΣΑ, Αττικό Μετρό, Εγνατία, κ.ά.)

22 Μαρτίου, 2023

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ