ΑρχικήΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙΗ Αθήνα από τις χειρότερες πόλεις για να οδηγεί κανείς: Κυκλοφοριακό, κακή ποιότητα δρόμων, ακριβά καύσιμα

Η Αθήνα από τις χειρότερες πόλεις για να οδηγεί κανείς: Κυκλοφοριακό, κακή ποιότητα δρόμων, ακριβά καύσιμα

Σε μία από τις χειρότερες πόλεις για να οδηγεί κανείς αναδεικνύεται η Αθήνα, σύμφωνα με έρευνα της βρετανικής ιστοσελίδας Mister Auto, με την ελληνική πρωτεύουσα να καταλαμβάνει την 90η θέση μεταξύ 100 πόλεων ανά τον κόσμο.

Σύμφωνα μάλιστα με την έρευνα, η Αθήνα συγκεντρώνει τη χαμηλότερη βαθμολογία μετά τη Μόσχα, το Ρίο Ντε Τζανέιρο, το Μεξικό, το Σάο Πάολο, την Μπογκοτά, το Καράτσι, το Λάγος, την Καλκούτα, το Ουλάν Μπατόρ και το Μουμπάι.

«Λαμβάνοντας υπόψη ότι οι οδηγοί χάνουν πάνω από 200 ώρες ετησίως μόνο στην Αμερική, αποφασίσαμε να εμβαθύνουμε στους πολλαπλούς παράγοντες που επηρεάζουν καθημερινά τους αυτοκινητιστές», εξηγούν οι αναλυτές της έρευνας και συνεχίζουν «για να προσδιορίσουμε την υποδομή μιας πόλης εξετάσαμε, μεταξύ άλλων, παράγοντες όπως ο αριθμός των αυτοκινήτων ανά κάτοικο, η κυκλοφοριακή συμφόρηση, η ποιότητα των δρόμων κ.ά.

Η ασφάλεια κάθε τοποθεσίας αναλύθηκε με βάση το ποσοστό θνησιμότητας από τροχαίο ατύχημα, καθώς και τη διεξαγωγή δημοσκόπησης, η οποία ήταν επικεντρωμένη στο βαθμό επιθετικότητας και της γενικής οδηγικής κουλτούρας των αυτοκινητιστών.

Τέλος, εξετάσαμε το κόστος, που συνδέεται με την οδήγηση σε κάθε πόλη, συμπεριλαμβανομένης και της τιμής των καυσίμων».

Οι καλύτερες και οι χειρότερες πόλεις για τους οδηγούς

Σύμφωνα με την ιστοσελίδα, το Top 10 των πόλεων που προσφέρονται για καλύτερη οδήγηση είναι το Κάλγκαρι, το
Ντουμπάι, η Οτάβα, η Βέρνη, το Ελ Πάσο, το Βανκούβερ, το Γκέτεμποργκ, το Ντίσελντορφ, η Βασιλεία και το Ντόρτμουντ.

Στον αντίποδα, στις χειρότερες συγκαταλέγονται η Βομβάη, το Ουλάν Μπατόρ, η Καλκούτα, το Λάγος, το Καράτσι, η Μπογκοτά, το Σάο Πάολο, η Πόλη του Μεξικού, το Ρίο ντε Τζανέιρο και η Μόσχα.

Η ελληνική “πραγματικότητα”

Όπως προκύπτει από την έρευνα, η πλειονότητα των Ελλήνων προτιμά το ΙΧ, αφού αντιστοιχεί 0,77 αυτοκίνητο/κάτοικο.

Η εν λόγω βαθμολογία είναι από τις υψηλότερες, με το Σιάτλ να κατατάσσεται στη 2η θέση με 0,68/κάτοικο και το Πακιστάν στην τελευταία με 0,05/κάτοικο.

Η μεγάλη πρόσβαση σε ΙΧ είναι, σύμφωνα με την ιστοσελίδα, ένας από τους λόγους που το ποσοστό συμφόρησης στους δρόμους της Αθήνας είναι ένα από τα υψηλότερα (89,21 βαθμούς στα 100, καταλαμβάνοντας την 78η θέση σε σύνολο 100 πόλεων), γεγονός που δημιουργεί προβλήματα στους οδηγούς.

Όσον αφορά την ποιότητα των δρόμων, η Αθήνα πετυχαίνει τη 12η χειρότερη βαθμολογία, έναντι της Ελβετίας, τέσσερις πόλεις της οποίας καταλαμβάνουν τις πρώτες θέσεις με το καλύτερο οδικό δίκτυο.

Επίσης, η Αθήνα τοποθετείται στην 3η χειρότερη θέση, μετά την Καλκούτα και το Μουμπάι, ως προς την ηλικία των οχημάτων (στα 15 έτη έναντι περίπου πέντε στο Ντουμπάι).

Αναφορικά με το κόστος των καυσίμων, την 6η ακριβότερη βενζίνη έχει η χώρα μας, με τη μέση τιμή να διαμορφώνεται στα 1,79 ευρώ/ λίτρο (στοιχεία 12/8/2019), μετά το Τελ Αβίβ, την Ουτρέχτη, το Ρότερνταμ, το Άμστερνταμ και το Όσλο.

Σύμφωνα με τους αναλυτές, «όσο χαμηλότερο είναι το κόστος τόσο πιο ελκυστική οδήγηση στην πόλη».

Αναφορικά με τη θέση στάθμευσης, οι οδηγοί στην Αθήνα πληρώνουν κατά μέσο όρο 6,61 ευρώ για 2 ώρες, κόστος που την κατατάσσει στην 57η θέση στη σχετική λίστα του Mister Auto.

Για περισσότερα στοιχεία σχετικά με την έρευνα πατήστε ΕΔΩ.

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο