Τρίτη, 13 Μαΐου, 2025
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Hellenic Train: Η επένδυση των 360 εκατ. ευρώ είναι από τις μεγαλύτερες στις μεταφορές στην Ελλάδα

    12 Μαΐου, 2025
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    ΔΑΑ: Στα 26,2 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη α’ τριμήνου 2025, στους 5,8 εκατ. οι επιβάτες

    12 Μαΐου, 2025
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Τι προβλέπει η νέα συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας για τον σιδηρόδρομο: 8 υπεραστικά τρένα και 15 προαστιακού τύπου φέρνουν οι Ιταλοί (FS)

    12 Μαΐου, 2025
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας για τον σιδηρόδρομο: Επενδύσεις 360 εκατ. από Hellenic Train, με την προϋπόθεση ολοκλήρωσης του δικτύου (video)

    12 Μαΐου, 2025
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Συναντήθηκαν Κ. Μητσοτάκης και Tζ. Μελόνι. Οι δηλώσεις (video)

    12 Μαΐου, 2025
    MMM

    Φεβρουάριο του 2026 παραδίδεται η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά με 5 νέους σταθμούς

    12 Μαΐου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Hellenic Train: Η επένδυση των 360 εκατ. ευρώ είναι από τις μεγαλύτερες στις μεταφορές στην Ελλάδα

    12 Μαΐου, 2025
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    ΔΑΑ: Στα 26,2 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη α’ τριμήνου 2025, στους 5,8 εκατ. οι επιβάτες

    12 Μαΐου, 2025
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Τι προβλέπει η νέα συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας για τον σιδηρόδρομο: 8 υπεραστικά τρένα και 15 προαστιακού τύπου φέρνουν οι Ιταλοί (FS)

    12 Μαΐου, 2025
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας για τον σιδηρόδρομο: Επενδύσεις 360 εκατ. από Hellenic Train, με την προϋπόθεση ολοκλήρωσης του δικτύου (video)

    12 Μαΐου, 2025
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Συναντήθηκαν Κ. Μητσοτάκης και Tζ. Μελόνι. Οι δηλώσεις (video)

    12 Μαΐου, 2025
    MMM

    Φεβρουάριο του 2026 παραδίδεται η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά με 5 νέους σταθμούς

    12 Μαΐου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Το παγκόσμιο εμπόριο παραμένει ισχυρό παρά τις απανωτές κρίσεις. Τι αποκαλύπτει η έρευνα DHL Trade Growth Atlas

vvegiazi by vvegiazi
20 Σεπτεμβρίου, 2022
στο LOGISTICS, ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Παρά τους πρόσφατους κλυδωνισμούς και την απαισιοδοξία της αγοράς, το παγκόσμιο εμπόριο επιδεικνύει ανθεκτικότητα, σύμφωνα με την έρευνα “DHL Trade Growth Atlas”, που παρουσίασαν DHL και NYU Stern School of Business.

Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη

Το “DHL Trade Growth Atlas” εξετάζει τις τάσεις ανάπτυξης του παγκόσμιου εμπορίου, τις γεωγραφικές αλλαγές, το μείγμα των προϊόντων που διακινούνται και τις ευρύτερες αλλαγές στο επιχειρηματικό περιβάλλον. Επίσης, αναλύει το εμπόριο αγαθών παγκοσμίως, ανά περιοχή, μεταξύ προηγμένων και αναδυόμενων οικονομιών σε συνολικά 173 χώρες.

Όπως τονίζεται, «το διεθνές εμπόριο θεωρείται ιδιαίτερα σημαντικό στην παρούσα έρευνα, λόγω της δύναμής του να επιταχύνει την οικονομική ανάπτυξη, να μειώσει τον πληθωρισμό και να επιτρέψει σε χώρες και εταιρείες να έχουν πρόσβαση σε πολλαπλές πηγές βασικών εισροών».

Ανάπτυξη, αλλαγές και ευκαιρίες

Σταχυολογώντας τα βασικά ευρήματα της έρευνας, προκύπτουν τα εξής:

-Η πανδημία του κορωνοϊού δεν ήταν η μεγάλη οπισθοδρόμηση για το παγκόσμιο εμπόριο που περίμεναν πολλοί: το διεθνές εμπόριο αγαθών έχει αυξηθεί έως και 10% πάνω από τα προ Covid επίπεδα, ακόμη και ενόψει σημαντικών σημείων συμφόρησης στην προσφορά που περιόρισαν την περαιτέρω ανάπτυξη.

-Οι προοπτικές για μελλοντική ανάπτυξη του εμπορίου παραμένουν απροσδόκητα θετικές: Μπορεί λόγω του πολέμου στην Ουκρανία οι προβλέψεις για την ανάπτυξη του εμπορίου να έχουν υποβαθμιστεί, αλλά εξακολουθεί να αναμένεται ελαφρώς ταχύτερη ανάπτυξη του εμπορίου το 2022 και το 2023 σε σχέση με την προηγούμενη δεκαετία.

-Οι πωλήσεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο (e-commerce) «άνθησαν» κατά τη διάρκεια της πανδημίας και οι προβλέψεις δείχνουν ότι η ισχυρή ανάπτυξη του διασυνοριακού ηλεκτρονικού εμπορίου συνεχίζεται και θα συνεχιστεί.

-Εντοπίζονται νέοι πόλοι εμπορικής ανάπτυξης στη ΝΑ. και Ν. Ασία, ενώ η ανάπτυξη του εμπορίου αναμένεται να επιταχυνθεί δραματικά στην Υποσαχάρια Αφρική.

-Η ανάπτυξη του εμπορίου κατανέμεται σε μια ευρύτερη ποικιλία χωρών: η Κίνα αντιπροσώπευε το 1/4 της ανάπτυξης του εμπορίου τα τελευταία χρόνια και προβλέπεται ότι θα συνεχίσει να έχει τη μεγαλύτερη ανάπτυξη, αλλά το μερίδιό της είναι πιθανό να μειωθεί στο μισό, στο 13%.

-Βιετνάμ, Ινδία και Φιλιππίνες ξεχωρίζουν τόσο για την ταχύτητα όσο και για την κλίμακα της προβλεπόμενης ανάπτυξης του εμπορίου έως το 2026. Και οι τρεις έχουν τη δυνατότητα να επωφεληθούν από τις προσπάθειες πολλών εταιρειών να διαφοροποιήσουν τις στρατηγικές παραγωγής και προμήθειας με επίκεντρο την Κίνα.

-Ενώ οι αναδυόμενες οικονομίες αύξησαν τα μερίδιά τους στο παγκόσμιο εμπόριο από 24% σε 40% μεταξύ 2000 – 2012, με το ήμισυ της αύξησης να οφείλεται μόνο στην Κίνα, αυτά τα μερίδια έχουν αλλάξει ελάχιστα την τελευταία δεκαετία.

-Ωστόσο, οι αναδυόμενες οικονομίες συνεχίζουν να προχωρούν σε μέτρα συνδεσιμότητας (connectivity), καινοτομίας και κορυφαίων εταιρειών. Γίνονται πιο σημαντικοί εξαγωγείς εξελιγμένων βιομηχανικών προϊόντων και ανταγωνίζονται όλο και περισσότερο όχι μόνο στο χαμηλό κόστος, αλλά και στην καινοτομία και την ποιότητα.

«Προσπαθήσαμε να συλλέξουμε τα πιο σημαντικά δεδομένα σχετικά με την κατάσταση και την τροχιά του παγκόσμιου εμπορίου και να ζωντανέψουμε τα δεδομένα σε χάρτες, γραφήματα και άλλο οπτικό περιεχόμενο.

Τα αποτελέσματα δείχνουν πώς εξακολουθούν να υπάρχουν μεγάλες ευκαιρίες ανάπτυξης του εμπορίου τόσο σε προηγμένες όσο και σε προηγμένες χώρες και αναδυόμενες οικονομίες και σε περιοχές σε όλο τον κόσμο.

Το εμπορικό τοπίο αλλάζει και παρουσιάζει νέες προκλήσεις, αλλά αυτή η έκθεση αντικρούει σθεναρά τις προβλέψεις για σημαντική υποχώρηση από το παγκόσμιο εμπόριο», σχολιάζει ο Steven Altman, senior research scholar και director της DHL Initiative on Globalization στο NYU Stern School of Business.

Οι ελληνικές επιδόσεις

Η έρευνα «DHL Trade Growth Atlas» -στηριζόμενη στις προβλέψεις του ΔΝΤ- αναφέρει ότι η χώρα μας το διάστημα 2016-2021 πέτυχε ρυθμό ανάπτυξης στο συνολικό εμπόριο (εισαγωγές – εξαγωγές) της τάξης του 4,6%, φτάνοντας τα 25 δισ. δολ., κατατάσσοντάς την Ελλάδα στην 38η θέση της παγκόσμιας ανάπτυξης.

Εντούτοις, για το διάστημα 2021-2026 προβλέπεται ο ρυθμός ανάπτυξης να μειωθεί στο 3,1% και τα 25 δισ. δολ., ποσοστό που θα μας κατατάξει στην 126η θέση παγκοσμίως.

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Linkedin
Tags:DHLDeutsche Post DHLΕΜΠΟΡΙΟΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟECOMMERCE

Σχετικά Άρθρασχετικά

ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

Ισχυρή η προτίμηση (84,4%) για αγορές από ελληνικά e-shops, σύμφωνα με έρευνα

12 Μαΐου, 2025
ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

Η DHL Supply Chain εξαγόρασε την IDS Fulfillment ενισχύοντας τη θέση της στο e-commerce

6 Μαΐου, 2025
ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

Ενισχυμένα κατά 2,8% τα έσοδα και κατά 4,5% τα EBIT του ομίλου DHL στο α’ τρίμηνο του 2025

30 Απριλίου, 2025
ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

Σε ποιες χώρες θα αναπτυχθεί ραγδαία το ηλεκτρονικό εμπόριο; Οι εκτιμήσεις της DHL eCommerce

24 Απριλίου, 2025
LOGISTICS

Η DHL θα επενδύσει 2 δισ. ευρώ, έως το 2030, στα Health Logistics

22 Απριλίου, 2025
LOGISTICS

Οι δασμοί των ΗΠΑ και το εξαγωγικό εμπόριο στην ατζέντα της συνάντησης ΠΣΕ – υφ. Εξωτερικών

11 Απριλίου, 2025
Επόμενο άρθρο

Το Top 10 των ελληνικών εξαγωγών και τα προϊόντα που «πρωταγωνίστησαν» στο α’ 6μηνο του 2022

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Διεξήχθη η συνάντηση Κ. Κυρανάκη με Μ. Σαλβίνι για τη Hellenic Train (video)

8 Μαΐου, 2025

Η Ελλάδα παραπέμπεται στο Ευρωδικαστήριο για τους κανόνες σχετικά με τα διόδια και τα τέλη χρήσης (βινιέτες)

7 Μαΐου, 2025

O Χρήστος Καραδήμας της Ολυμπίας Οδού νέος πρόεδρος της Ελληνικό Μετρό

8 Μαΐου, 2025

Τι προβλέπει η νέα συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας για τον σιδηρόδρομο: 8 υπεραστικά τρένα και 15 προαστιακού τύπου φέρνουν οι Ιταλοί (FS)

12 Μαΐου, 2025

Ακυρώνει τις πτήσεις για Τελ Αβίβ (Ισραήλ), έως τις 13 Μαΐου, η AEGEAN

7 Μαΐου, 2025

Εκδήλωση για τα τρία χρόνια λειτουργίας της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας

9 Μαΐου, 2025

Με 4 πτήσεις την εβδομάδα θα συνδέει Αθήνα – Λος Άντζελες η Norse Atlantic

9 Μαΐου, 2025

Μικρή παράταση, έως τις 15 Μαΐου, για τις αιτήσεις 413 μόνιμων υπαλλήλων στην ΟΣΥ. 391 οι οδηγοί

8 Μαΐου, 2025

Με αεροσκάφη της AEGEAN και της Olympic Air θα μεταφερθεί το Άγιο Φως από την Αθήνα σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας

1

Hellenic Train: Ο βομβιστής και ο συνεργός του φέρεται να έχουν καταγραφεί σε βίντεο

0

Γ. Βαγγέλας: Εξετάστηκαν οι επιπτώσεις στα ΔΛΤ από τη μείωση των λιμενικών τελών;

0

4η εβδομαδιαία πτήση στη γραμμή Σαγκάη – Αθήνα εγκαινίασε η Juneyao Airlines

0

Το αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης συνεχίζει τη θετική πορεία του: +8,4% στο πρώτο τρίμηνο, +7,8% ο Μάρτιος

0

Αποζημίωση 120 εκατ. ευρώ στην Ολυμπία Οδό για το Πάτρα – Πύργος

0

Οι σύγχρονες τάσεις στην κρουαζιέρα. Η ομιλία της προέδρου της MedCruise, Θ. Ρήγα στο Μαϊάμι

0

Αγορά αυτοκινήτου: Το 2024, η ΕΕ εξήγαγε 5,4 εκατ. αυτοκίνητα και εισήγαγε 4 εκατ. αυτοκίνητα

0

Hellenic Train: Η επένδυση των 360 εκατ. ευρώ είναι από τις μεγαλύτερες στις μεταφορές στην Ελλάδα

12 Μαΐου, 2025

ΔΑΑ: Στα 26,2 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη α’ τριμήνου 2025, στους 5,8 εκατ. οι επιβάτες

12 Μαΐου, 2025

Τι προβλέπει η νέα συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας για τον σιδηρόδρομο: 8 υπεραστικά τρένα και 15 προαστιακού τύπου φέρνουν οι Ιταλοί (FS)

12 Μαΐου, 2025

Συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας για τον σιδηρόδρομο: Επενδύσεις 360 εκατ. από Hellenic Train, με την προϋπόθεση ολοκλήρωσης του δικτύου (video)

12 Μαΐου, 2025

Συναντήθηκαν Κ. Μητσοτάκης και Tζ. Μελόνι. Οι δηλώσεις (video)

12 Μαΐου, 2025

Φεβρουάριο του 2026 παραδίδεται η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά με 5 νέους σταθμούς

12 Μαΐου, 2025

Ευκαιρία για τις επιχειρήσεις το AI, κατά τον ΣΕΒ

12 Μαΐου, 2025

ΕΒΕΠ: Η εφοδιαστική αποτελεί για την Μεσόγειο έναν τομέα ύψους 4,3 τρισ. δολ.

12 Μαΐου, 2025
" "

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    Metaforespress
    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ
    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΟΔΙΚΕΣ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr