ΑρχικήMMMΤο νομοσχέδιο που είχε ετοιμάσει το υπουργείο Μεταφορών για τις υπεραστικές οδικές μεταφορές

Το νομοσχέδιο που είχε ετοιμάσει το υπουργείο Μεταφορών για τις υπεραστικές οδικές μεταφορές

Στη δημοσιότητα έδωσε το υπουργείο Μεταφορών το σχέδιο νόμου που είχε ετοιμάσει για τις υπεραστικές οδικές μεταφορές, τονίζοντας ότι η δημοσιοποίησή του λειτουργεί «τόσο ως δέσμευση για ψήφιση αμέσως μετά τις 7 Ιουλίου, όσο και για να τοποθετηθούν οι πολιτικοί φορείς με σαφήνεια για το μέλλον των υπεραστικών οδικών μεταφορών».

Αναλυτικότερα, όπως τονίζεται, «σε συνέχεια του Ν.4568/2018, με τον οποίο προσαρμόστηκε το θεσμικό πλαίσιο των αστικών οδικών μεταφορών στις διατάξεις του Κανονισμού ΕΕ 1370/2007, και προκειμένου να υπάρχει πρόβλεψη και για τα θέματα των υπεραστικών οδικών μεταφορών, το υπουργείο Μεταφορών επεξεργάστηκε αντίστοιχη νομοθετική πρωτοβουλία.

Οι ρυθμίσεις που προτείνονται προσαρμόζουν το θεσμικό πλαίσιο των υπεραστικών οδικών μεταφορών στις διατάξεις του Κανονισμού ΕΕ 1370/2007. Δυστυχώς είμαστε η μόνη χώρα της ΕΕ που ζήτησε και πήρε τη μέγιστη δυνατή παράταση για την εφαρμογή του. Οι σκοπιμότητες υπερκάλυπταν τις ανάγκες και την προοπτική.

Οι διατάξεις του Κανονισμού ΕΕ 1370/2007 αποτελούν νομική βάση για τις ρυθμίσεις του σχ/ν, με το οποίο επιδιώκεται η αξιοποίηση όλων των θετικών εμπειριών από την μέχρι σήμερα λειτουργία του συστήματος υπεραστικών οδικών επιβατικών μεταφορών και η βελτίωσή του.

Σκοπός των διατάξεων που περιλαμβάνονται στο σχ/ν είναι:

α) η εξασφάλιση της συνεχούς προσφοράς δημοσίων υπεραστικών οδικών μεταφορών επιβατών,

β) ο σχεδιασμός, η οργάνωση και λειτουργία δικτύων δημοσίων υπεραστικών οδικών επιβατικών μεταφορών που συνδέουν τα αστικά κέντρα μεταξύ τους και εξασφαλίζουν την οδική μεταφορά επιβατών από οικισμούς προς τα αστικά ή διοικητικά κέντρα ή προς άλλους οικισμούς ή προορισμούς με εργασιακό, εκπαιδευτικό, ιστορικό ή τουριστικό ενδιαφέρον,

γ) η διασφάλιση της παροχής υψηλής ποιότητας δημοσίων υπεραστικών οδικών επιβατικών μεταφορών με το χαμηλότερο δυνατό κόστος,

δ) η ρύθμιση της χορήγησης αποκλειστικών δικαιωμάτων εκμετάλλευσης δημοσίων υπεραστικών γραμμών ή δικτύων, καθώς και η ρύθμιση παντός είδους αποζημιώσεων σε αντιστάθμιση για την εκπλήρωση υποχρεώσεων παροχής δημοσίων οδικών υπεραστικών επιβατικών μεταφορών.

Η προκήρυξη των πρόωρων εκλογών της 7ης Ιουλίου 2019 δεν επέτρεψε την εισαγωγή προς ψήφιση του συγκεκριμένου σχεδίου νόμου, αλλά για εμάς αποτελεί βασική προτεραιότητα και για την επόμενη ημέρα των εκλογών.

Για το λόγο αυτό δίνουμε το σχ/ν σήμερα στη δημοσιότητα τόσο ως δέσμευση για ψήφιση αμέσως μετά τις 7 Ιουλίου, όσο και για να τοποθετηθούν οι πολιτικοί φορείς με σαφήνεια για το μέλλον των υπεραστικών οδικών μεταφορών».

Τέλος, τονίζεται ότι η τελική διαμόρφωση έγινε κατόπιν διαβούλευσης με τους εμπλεκόμενους φορείς και συμφωνίας με την Πανελλαδική Ομοσπονδία Αυτοκινητιστών Υπεραστικών Συγκοινωνιών (Π.Ο.Α.Υ.Σ.).

Αναλυτικά, όλες οι διατάξεις του σχεδίου νόμου στο σύνδεσμο που ακολουθεί: ΥΠΕΡΑΣΤΙΚΑ ΚΤΕΛ – ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο