Σε περίπου 15 μήνες, το καλοκαίρι του 2026 θα φτάσει στα Αραχωβίτικα Πατρών η νέα διπλή ηλεκτροκινούμενη σιδηροδρομική γραμμή, σύμφωνα με την ΕΡΓΟΣΕ, όπως μετέδωσε το ΑΠΕ – ΜΠΕ.
Αυτή την περίοδο κατασκευάζεται η ηλεκτροκίνηση από το Κιάτο προς την Ροδοδάφνη, όπου το τρένο φτάνει ήδη από τον Μάιο του 2019, αλλά από το Κιάτο και μετά κινείται με ντιζελομηχανές.
Συνολικά το μήκος της γραμμής που θα παραδοθεί πλήρες το καλοκαίρι του 2026, από το Κιάτο μέχρι τα Αραχωβίτικα, είναι 80 km.
Απομένει ένα τμήμα περίπου 10 km από τα Αραχωβίτικα μέχρι το Ριο, όπου κατέπεσε ο διαγωνισμός, λόγω προσφυγών και γίνεται νέος το καλοκαίρι, με πρόβλεψη να υπογραφεί η σύμβαση με νέους αναδόχους στις αρχές του 2026.
Παράλληλα βρίσκονται σε εξέλιξη και άλλοι διαγωνισμοί για το σιδηροδρομικό δίκτυο, όπως αυτός του έργου της αναβάθμισης του βόρειου τμήματος της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο.
Σύμφωνα με στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ, το έργο έχει προτεραιότητα για να έρθει να “κουμπώσει” με το βουλγαρικό τμήμα του Sea to Sea. Το έργο είναι προϋπολογισμού 1 δισ. ευρώ.
Επίσης, προχωρούν οι διαγωνισμοί για τη σύνδεση της Νέας Καρβάλης με τους Τοξότες, αλλά και η σύνδεση του 6ου προβλήτα του λιμανιού Θεσσαλονίκης και του δυτικού προαστιακού της πόλης, προϋπολογισμού 50 εκατομμυρίων.
Συνολικά, στη Βόρειο Ελλάδα αναμένεται μέσα στη διετία 25-26 να υπογραφούν σιδηροδρομικά έργα πάνω από 1 δις 200 εκατ. ευρώ.