ΑρχικήΝΑΥΤΙΛΙΑ«Έφυγε» από τη ζωή ο εφοπλιστής Περικλής Παναγόπουλος

«Έφυγε» από τη ζωή ο εφοπλιστής Περικλής Παναγόπουλος

Σε ηλικία 84 ετών έφυγε, σήμερα, από τη ζωή ο εφοπλιστής και επίτιμος πρόεδρος της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών Επιβατηγού Ναυτιλίας Περικλής Παναγόπουλος.

Ο κ. Παναγόπουλος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1935 και ήταν γιος του Καλαματιανού Σταύρου Παναγόπουλου και της Ειρήνης, η οποία κατάγονταν από μεγάλη οικογένεια της Κωνσταντινούπολης.

Η καταγωγή της μητέρας του, όμως, και οι στενοί δεσμοί που διατηρούσε στη Κωνσταντινούπολη η οικογένειά της με την οικογένεια του Ευγένιου Ευγενίδη, ήταν αυτή που τον έφερε για πρώτη φορά σε επαφή με το υγρό στοιχείο.

Όντας ακόμη μαθητής εργαζόταν στα κρουαζιερόπλοια της Home Lines του Ομίλου Ευγενίδη, ενώ ο ίδιος ο Ευγενίδης ήταν ο άνθρωπος που τον τράβηξε κοντά του, αναλαμβάνοντας κατά κάποιο τρόπο την επιμέλειά του.

Φοίτησε στη Σχολή Ecole Superiense de Commerce της Ελβετίας, από όπου πήρε το πτυχίο του και αμέσως εργάστηκε στη Home Lines.

Ο θάνατος του Ευγένιου Ευγενίδη, το 1954, τον βρίσκει να εργάζεται ως εκπαιδευόμενος σε εταιρεία του ομίλου στο Λονδίνο και το 1955 μετακομίζει στα κεντρικά γραφεία της Home Lines στη Γένοβα, όπου εργάστηκε σε όλα τα τμήμα της αποκτώντας έτσι μια πλούσια εμπειρία στη διαχείριση των ναυτιλιακών εταιρειών.

Το 1965, και έχοντας περάσει από τις περισσότερες διευθυντικές θέσεις της Home Lines σε διάφορα σημεία του πλανήτη, αποφασίζει να εγκαταλείψει τον Όμιλο Ευγενίδη και επιστρέφει στον Πειραιά για να αναλάβει γενικός διευθυντής της εταιρείας κρουαζιερόπλοιων Sun Line του εφοπλιστή Μπ. Κιοσέογλου.

Το 1971, αποχωρεί από τη Sun Line με σκοπό να δημιουργήσει για πρώτη φορά δική του εταιρεία και έτσι ιδρύεται η Royal Cruise Line.

Η εταιρεία αποτελεί ένα φαινόμενο στη παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία, όχι τόσο για τα επιτεύγματα της στο κλάδο της κρουαζιέρας, αλλά γιατί πάνω της χτίστηκε ο “μύθος” του Περικλή Παναγόπουλου, ως ο εφοπλιστής που είναι έτοιμος να πουλήσει τα πάντα ανά πάσα ώρα και στιγμή.

Η Royal Cruise Line στην εποχή της είχε ανακηρυχθεί πολλές φορές ως η καλύτερη εταιρεία κρουαζιερόπλοιων στον κόσμο.

Στα πρώτα βήματα της διέθετε ένα μόνο κρουαζιερόπλοιο, το Royal Odyssey, ενώ πολύ γρήγορα ο κ. Παναγόπουλος προχώρησε και στη παραγγελία δύο ακόμη νέων και σύγχρονων κρουαζιερόπλοιων που ονομάσθηκαν Golden Odyssey και Crown Odyssey.

Το 1989 ο κ. Παναγόπουλος πουλά την εταιρεία του στη νορβηγική εταιρεία κρουαζιερόπλοιων Kloster αντί 300 εκατ. δολαρίων, προκαλώντας ένα μικρό σεισμό στη παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία, η οποία έσπευσε να χαρακτηρίσει τη κίνηση αυτή ως την «πώληση του αιώνα».

Την ίδια χρονιά ιδρύει την Magna Marine Inc., η οποία δραστηριοποιείται μέχρι και σήμερα στη διαχείριση φορτηγών πλοίων.

Το 1990 αποκτά τον έλεγχο του 20% της Vernicos Yachts, και λίγο αργότερα εξαγοράζει την «Κυλινδρόμυλοι Αττικής», η οποία τότε ήταν εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών.

Το 1992, μαζί με τον Γ. Βερνίκο, τον Κων/νο Ματαράγκα και τον Δ. Μελισσηνό, αγοράζουν την πλειοψηφία των μετοχών του Ελληνικού Νηογνώμονα, από τον οποίο αποχώρησε παραχωρώντας στους τότε συνεταίρους του το πακέτο των μετοχών που του ανήκαν.

Την ίδια περίοδο αγοράζει το 30% των μετοχών της Strintzis Lines.

Το 1993 μετονομάζει τους «Κυλινδρόμυλοι Αττικής» σε Επιχειρήσεις Αττικής και το 1994 επιστρέφει στον Γ. Βερνίκο το ποσοστό που κατείχε στην Vernicos Yatchs. Το ίδιο έτος οι Επιχειρήσεις Αττικής ήλεγχαν μόνο τα καταστήματα Άκρον – Ίλιον – Κρυστάλ τα οποία και πούλησε αμέσως.

Προχώρησε στην ίδρυση της Superfast Ferries παραγγέλνοντας δύο πλοία, τα οποία σκόπευε να δρομολογήσει στη γραμμή Πάτρα – Ιταλία. Τα πλοία παραγγέλθηκαν στα γερμανικά ναυπηγεία του Bremerhaven και στις 25 Μαρτίου 1995, καθελκύονται και ονομάζονται «Superfast Ι» και «Superfast II». Ανάδοχοι ήταν οι χρυσές Ολυμπιονίκες της Βαρκελώνης, Βούλα Πατουλίδου και Heike Dreschler.

Τον Αύγουστο του 1999 αποκτά τον έλεγχο του 38,8% των “Γραμμών Στρίντζη Ναυτιλιακή” και μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα αυξάνει το ποσοστό του σε 48,8%, αποκτώντας και τον πλήρη έλεγχο της εταιρείας που μετονομάσθηκε σε Blue Star Ferries.

Οι “Επιχειρήσεις Αττικής”, μετονομάσθηκαν σε Όμιλος Αttica και στις 13 Φεβρουαρίου 2008 πωλήθηκαν στη MIG του εκλιπόντος Ανδ. Βγενόπουλου αντί του ποσού των 455 εκατ. ευρώ.

Ο κ. Παναγόπουλος συνέχισε να έχει έντονη παρουσία στα κοινά της ελληνικής ναυτιλίας και ταυτόχρονα συνέχισε να διοικεί, μαζί με την κόρη του Ειρήνη, την πρώτη του εταιρεία Magna Marine Inc. η οποία διαχειρίζεται τώρα τέσσερα φορτηγά πλοία.

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο