ΑρχικήΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣΟΣΕ και Περιφέρεια Πελοποννήσου επαναλειτουργούν τη γραμμή Κόρινθος – Άργος – Ναύπλιο. Στα 15,4 εκατ. το κόστος

ΟΣΕ και Περιφέρεια Πελοποννήσου επαναλειτουργούν τη γραμμή Κόρινθος – Άργος – Ναύπλιο. Στα 15,4 εκατ. το κόστος

Το μέλλον του σιδηροδρόμου στη Πελοπόννησο και η επαναλειτουργία γραμμών ήταν το αντικείμενο σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της Περιφέρειας Πελοποννήσου.

Ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Θανάσης Κοτταράς παρέδωσε στον Περιφερειάρχη Παναγιώτη Νίκα μελέτη για το έργο αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής Κόρινθος – Άργος – Ναύπλιο.

Στη σύσκεψη συμμετείχαν, μέσω τηλεδιάσκεψης, Aντιπεριφερειάρχες και Σύμβουλοι από τις Π.Ε Κορινθίας, Αργολίδας, Αρκαδίας και Μεσσηνίας.

Σύμφωνα με τη μελέτη το έργο περιλαμβάνει:

-την αναβάθμιση των ποιοτικών χαρακτηριστικών της γραμμής με προσθήκη νέων υλικών επιδομής σύμφωνα με τις σύγχρονες προδιαγραφές,

-την αναβάθμιση του επιπέδου ασφάλειας κυκλοφορίας με την εγκατάσταση συστήματος σηματοτεχνικής εξασφάλισης επιπέδου Sil-4, στους Σταθμούς Κορίνθου και Άργους, με το οποίο ελέγχονται αυτόματα οι διαδρομές και γίνονται απομακρυσμένοι χειρισμοί,

-την αναβάθμιση της αξιοπιστίας της κυκλοφορίας των συρμών με την εγκατάσταση 42 νέων Αυτόματων Συστημάτων Ισόπεδων Διαβάσεων (ΑΣΙΔ) που θα αποτελούνται από υλικά τεχνολογίας Sil-4. Η λειτουργία όλων των συστημάτων εποπτεύεται από κέντρο ελέγχου στον Σ.Σ. Κορίνθου και η μεταφορά δεδομένων γίνεται μέσω οπτικής ίνας,

-την αναβάθμιση της ασφάλειας επί των μεταλλικών γεφυρών με τη τοποθέτηση πεζοδρομίων ώστε να μην υπάρχει κίνδυνος πτώσης ατόμων με εξουσιοδοτημένη πρόσβαση στις γέφυρες,

-την αναβάθμιση των αποβαθρών και του περιβάλλοντος χώρου των Σταθμών Χιλιομοδίου, Μυκηνών και Άργους ώστε να είναι συμβατές σε ΑΜΕΑ.

-την αλλαγή της εσωτερικής διαρρύθμισης των κτιρίων σταθμών Μυκηνών και Άργους ώστε να διαμορφωθούν χώροι ΑΜΕΑ εντός των κτιρίων (WC). Οι όψεις των κτιρίων διατηρούνται και αντικαθίστανται τα υφιστάμενα κουφώματα με αντίστοιχα καινούργια, ίδιας μορφής και υλικού κατασκευής αλλά με αναβαθμισμένα χαρακτηριστικά ενεργειακής απόδοσης,

-την ανακατασκευή του Σ.Σ. Χιλιομοδίου, ώστε να ανταποκρίνεται σε σύγχρονες προδιαγραφές.

Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 15,4 εκατ. ευρώ και όπως επισημαίνει ο ΟΣΕ, θα χρηματοδοτηθεί από την Περιφέρεια Πελοποννήσου.

Η δημοπράτηση θα γίνει από τον ΟΣΕ στο α΄ εξάμηνο του 2021, ενώ με την ολοκλήρωση των έργων το δρομολόγιο Κόρινθος – Ναύπλιο θα γίνεται σε 1 ώρα περίπου.

Μελέτη για το Άργος – Τρίπολη – Καλαμάτα

Στη σύσκεψη εξετάστηκε το θέμα της επαναλειτουργίας του τμήματος της σιδηροδρομικής γραμμής, Άργος – Τρίπολη – Καλαμάτα, καθώς και η δυνατότητα διασύνδεσης με Βιομηχανικές Περιοχές, ενώ συζητήθηκε και η δυνατότητα σύνδεσης με το λιμάνι της Καλαμάτας.

Για το σκοπό αυτό, θα εκπονηθεί μελέτη αξιοποίησης του Μετρικού Σιδηροδρομικού Δικτύου Πελοποννήσου από τον ΟΣΕ σε συνεργασία με την Περιφέρεια Πελοποννήσου, η οποία θα αναλύει τόσο τα οικονομοτεχνικά στοιχεία της χρήσης της γραμμής, όσο και τα ευρύτερα οφέλη από της επαναλειτουργία της, καθώς και πιθανούς εναλλακτικούς τρόπους προσέλκυσης και ιδιωτικών επενδύσεων.

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο